Restaurante de lux din București. Un meniu de degustare la restaurantele fine dining din Capitală costă, în medie, sub 100 de euro de persoană. Cei care vor să mănânce bucate alese trebuie să știe că în București sunt cele mai ieftine din toată Europa. Comparaţia este făcută cu restaurante Michelin din ţări europene.
Cât costă un meniu la restaurantele fine dining
Meniul de degustare poate cuprinde 6, 8, 10 sau chiar 20 de preparate, fiind una dintre principalele caracteristici ale restaurantelor high-end. Cu o medie de 90 euro de persoană, România se află printre țările cu cele mai accesibile prețuri de fine dining din Europa, arată sursa citată. Cu toate astea, în România sunt puține restaurante cu stele Michelin.
Prezența pe harta Michelin vine la pachet cu un adaos semnificativ la prețurile din meniu, un alt motiv pentru care se explică de ce România este cea mai accesibilă țară când vine vorba de fine dining, potrivit clasamentului Bookingham.
Prețul mediu al unui meniu de degustare în Capitală
În București, prețul mediu al unui meniu de degustare este cu opt euro mai scump decât la nivel național. Pentru comparaţie, meniurile de degustare de la restaurante Michelin din Franţa costă, în medie:
- ontpellier – 120 euro/ persoană
- Dijon – 125 euro/ persoană
- Bordeaux și Lyon – 130 euro/ persoană
Ce restaurante au stele Michelin în Capitală
În Capitală, prețul unui meniu poate depăși și 160 euro/ persoană. Ca specific, meniurile de degustare cuprinse în analiză fac parte din bucătăriile creativ-contemporane, franțuzești și neoromânești. De exemplu, Kaiamo, restaurantul lui chef Radu Ionescu, are printre cele mai scumpe meniuri de degustare – 161 EUR/persoană. Baracca e unul dintre cele mai renumite restaurante din Cluj care oferă meniu de degustare (84 EUR/persoană), iar în Sibiu, Plai e foarte popular printre cei care vor o experiență „from farm to fork” (80 EUR/persoană).
Nu calitatea produselor ne împiedică să ajungem pe harta Michelin, ci lipsa „promovării localurilor și a chefilor pe scena internațională”. De altfel, alte aspecte importante pentru creșterea vizibilității ar fi „investiția în meniu și design și trainingul de personal”.