O schimbare binevenită și așteptată de antreprenorii din Republica Moldova, care vor beneficia de digitalizarea începută la nivel național.
Schimbare importantă pentru antreprenorii din Republica Moldova. Mai multe servicii publice oferite antreprenorilor vor fi digitalizate. În timp ce altele vor fi prestate în mod proactiv. Comisia economie, buget și finanțe a examinat la ședința de astăzi un PROIECT de adaptare a cadrului normativ pentru a permite digitalizarea serviciilor și va propune documentul pentru adoptare plenului Parlamentului.
Schimbare mult așteptată de antreprenorii din Republica Moldova
Astfel, interacțiunea antreprenorilor cu Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), Centrul Național de Acreditare din Moldova (MOLDAC) și Institutul Național de Metrologie (INM) va fi simplificată. Șase servicii publice prestate de aceste instituții vor fi digitalizate. În cadrul ANRCETI se digitalizează eliberarea permisului tehnic pentru utilizarea staţiilor de radiocomunicaţii și depunerea notificării de către persoana fizică sau juridică care intenţionează să furnizeze servicii poştale.
La MOLDAC, actul de acreditare a organismelor de evaluare a conformității nu va mai fi un act permisiv obligatoriu pentru antreprenori și va fi prestat digital pe platforma instituției. La INM va putea fi solicitat digital certificatul de aprobare de model și buletinul de verificare metrologică.
Inițiativa de adaptare a cadrului normativ, elaborată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, face parte din planul de prestare a 100 % de servicii publice în format digital până în 2030, după cum se precizează pe siteul parlament.md.
Documente în mediul online
Tot legat de eliminarea birocrației și digitalizare, cetățenii care dețin mașini, persoane fizice și juridice, care au semnătură electronică pot solicita online și primi instantaneu (în regim de timp real) în cabinetul personal (MCabinet) încă două documente electronice. Este vorba despre extrasul care confirmă înmatricularea vehiculelor în Registrul de Stat al vehiculelor (RSV) și extrasul care confirmă dreptul de proprietate asupra vehiculului.
„Extrasele sunt solicitate pentru a fi prezentate, la cerere, în instanțele de judecată, la bănci, FISC, companiile de microfinanțare, la lichidarea unui SRL, etc. Extrasele corespund cerințelor față de documentele electronice și conțin denumirea câmpurilor în două limbi: română și engleză.