Reprezentativitatea COTAR, în fața instanței. Scandalul ridesharing ia o nouă turnură

Reprezentativitatea COTAR, în fața instanței. Scandalul ridesharing ia o nouă turnură

Reprezentativitatea la nivel național și de sector a Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) în dialogul cu autoritățile este contestată în instanță, în plin scandal al interzicerii, de facto, a funcționării serviciilor de ridesharing.

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania și Clever, una dintre cele mai importante aplicații de mobilitate din România, au demarat procedurile legale în acest sens, iar acțiunea în instanță a fost înregistrată ca dosarul nr. 16992/3/2019, la Tribunalul București.

„Cele trei organizații își exprimă astfel nemulțumirea și îngrijorarea privind acțiunile COTAR de promovare a unor interese nereprezentative la nivelul industriei”, se arată într-un comunicat al celor trei.

Prin demersurile juridice inițiate, FORT, Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania și Clever urmăresc asigurarea unui cadru relevant de dialog între autorități și toate părțile activ interesate de modernizarea activităților de transport din România. „În acest context, statutul nereprezentativ al COTAR în dialogul cu autoritățile reprezintă o barieră pentru eforturile de modernizare a cadrului legislativ actual și de asigurare a unei concurențe reale în industrie”, se mai arată în document.

„Pentru a fi reprezentativă la nivel de industrie, confederația ar trebui să fie formată din cel puțin două federații patronale, conform prevederilor în vigoare pentru constituirea unei confederații, și să aibă membri care să activeze în toate tipurile de activități din sector, criterii care nu sunt în acest moment îndeplinite. În același timp, o mare parte dintre membrii confederației nu mai sunt în activitate, nu mai activează în domeniul transporturilor sau sunt în prezent dezafiliați și înscriși în alte federații. Implicit, membrii rămași activi nu însumează, prin angajații lor, procentele minimale cerute de lege”, a explicat Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT).

„COTAR nu doar că nu îndeplinește criteriile legale și de legitimitate ca reprezentant principal al patronatelor din sectorul transporturilor din România, dar în ultimii ani a încercat de nenumărate ori să elimine orice aplicație de tip agregatoare de taxi. Au avut cinci propuneri de regulamente la Primăria București și trei propuneri de ordonanțe în detrimentul șoferilor de taxi și aplicaților, iar în acest moment urmăresc eliminarea totală a concurenței. În condițiile în care peste 70% dintre șoferii de taxi folosesc aplicațiile agregatoare de tipul Clever ca principală sursă de preluare a comenzilor, considerăm că membrii COTAR ignoră în mod voit dorința taximetriștilor”, a declarat, la rândul ei, Anca Gherle, Public Affairs Clever.

„COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie în ansamblu, ci doar a unor companii de transport membre ale căror inițiative susțin instaurarea unui monopol pe piața de transport de persoane și care sunt mai degrabă interesate să protejeze interesele financiare ale patronilor de companii de transport”, a spus și Ioan Pugna, vicepreședinte al Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania.

Acțiunea în instanță vine în contextul în care Guvernul a blocat folosirea legală a aplicațiilor de ridesharing, precum Clever, Uber sau Bolt, prin aplicarea de amenzi șoferilor pentru nerespectarea prevederilor Legii 38/2003.

Aplicațiile de mobilitate urbană sunt folosite de peste 2,5 milioane de români. Crearea unui cadru legislativ coerent și echitabil este esențial pentru modernizarea acestui domeniu și pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe din România.

 

Ne puteți urmări și pe Google News