Reportaj printre repatriații ”italieni” din Centrul de Carantină, Techirghiol. Mesajul unei fetițe de 8 ani: ”Sunt Alesia, camera 608. Sunteți minunați cu toții. Totul va fi bine!”,

Peste 450 de români repatriați din Italia își petrec perioada de carantină la Sanatoriul Balnear Techirghiol, primul stabiliment care, de altfel, și-a arătat deschis condițiile de găzduire.

Pentru că managementul a reușit, din vreme, să rezolve problemele de aprovizionare cu alimente, echipamente de protecție și materiale sanitare, având și sprijinul primăriei Techirghiol, carantinații nu au avut de ce se plânge, în afară de izolarea pe care sunt obligați să o respecte.

Mai multe persoane aflate în carantină la Sanatoriul Techirghiol își arată mulțumirea pentru cadrele medicale și condițiile de cazare, postând pe rețelele sociale diverse mesaje. Sau, când primesc mâncarea, pe tăvile pe care le înapoiază pun scrisori de apreciere pentru persoanele cu care nu pot intra în contact.

Le aud doar vocile. ”Haideți să respectăm carantina și să ne respectam unii pe alți. Vă doresc o seară binecuvântată! Aceste persoane cu suflet bun merită mii de aplauze din inimă”, scrie Draga Bote.

”Bună dimineața tuturor! Sunt o persoană venită din Italia pe carantină și vreau să mulțumesc din suflet pentru tratamentul de care dispunem în unitatea dumneavoastră! Respect!, postează și Claudia Popescu. Iar două doamne, mai în vârstă, și-au filmat camera în care sunt cazate: ”Avem tot ce ne trebuie. Decât doar că nu putem să ieșim afară, asta e lipsa de libertate, că asta e carantina. Dar suntem foarte mulțumite, nu avem cuvinte. Suntem niște norocoși, vă mulțumesc din suflet”.

La sanatoriu sunt români de toate vârstele și profesiile. Unii, cărora le-a încetat contractul de muncă, alții, aflați la copii. Sunt și bolnavi, operați în Italia, aflați în convalescență, dependenți de tratamente medicale și îngrijiri speciale.

Printre carantinați se află patru femei însărcinate. o fetiță de trei ani și 10 luni cu deficit motor, multe cazuri cu disfuncții tiroidiene, diabetici, hipertensivi, peste 10 persoane care au ținut legătura cu un chinetoterapeut și altele care au necesitat suport psihologic, oferit de către cadrele medicale din sanatoriu.

Mădălina Sașa, din Cluj, a lucrat la Rimini, unde a avut un accident de muncă. S-a întors acasă cu un picior în atele. Acum, stă în cameră, mulțumită: ”Primesc asistență medicală, prin telefon, pentru a se asigura doamna doctor că îmi fac exercițiile necesare pentru a-mi menține piciorul la o stare cât mai bună”, își arată, ea, piciorul într-o fotografie.

   

Conducerea sanatoriului a ținut cont de preferințele oamenilor, de starea lor de sănătate, pentru a asigura mai multe feluri de mâncare, de post, cu carne, de regim.

”Cadrele medicale din sanatoriu sunt obișnuite cu suferinta. Știu să trateze cazuri speciale, știu să empatizeze cu acești oameni reveniți acasă. Ele pun mai presus datoria profesională și da, se tem uneori, pentru că acest sentiment este omenesc. Dar, în același, timp sunt mult mai vigilente, mai responsabile. Au fost instruite și echipate corespunzător”, spune managerul Sanatoriului Balnear Techirghiol, Roxana Almășan.

Dezvăluie, zâmbind, că echipa ei a trimis unui număr de cinci persoane carantinate, care au avut ziua de naștere în această perioadă, o felicitare și un tort aniversar. ”Am dorit să știe că nu sunt singuri”.

Carantinații nu au voie să iasă din camere. Accesul în sanatoriu este limitat, așa cum este în oricare unitate spitalicească în aceste vremuri. Se comunică prin rețelele sociale. Personalul sanatoriului este bombardat cu scrisori de mulțumire, fotografii pe telefon, desene ale copiilor și mesaje video sau audio.

”Bună, sunt Alesia, camera 608. Vă mulțumesc pentru toate cadourile primite și pentru tot ce faceți pentru mine. Sunteți minunați cu toții. Totul va fi bine!”, este mesajul unei fetițe de 8 ani, venită cu mama ei, de la Veneția, și care abia așteaptă să ajungă, acasă, la București.

         

Managerul Sanatoriului Balnear Techirghiol, Roxana Almășan, este impresionată de reacțiile venite dinspre repatriați.”Au plecat de nevoie. Au revenit pentru că aici este casa lor, este țara lor. Nu trebuie să împărțim lumea, nu trebuie să creem false conflicte. Aici se simt ocrotiți și încurajați. Să îi ocrotim deci și astfel ne ocrotim pe noi toți”, încheie managerul.

Iar sprijinul pe care l-a primit de la primarul orașului Techirghiol, Iulian Soceanu, care, în permanență,  a dat asigurări locuitorilor că persoanele repatriate la centrul de carantină nu prezintă nici un pericol, condițiile pe protecție și securitate fiind exemplare, a contat enorm. Nu la fel s-a întâmplat la Eforie.

Hotelul Dunărea, desemnat de autorități ca și centru de carantinare a fost stigmatizat deja, deși nu a mai primit nici un repatriat pentru că, în ultimul moment, s-a decis ca noii veniți să fie duși spre județele de domiciliu. Populația s-a ”revoltat”, semnând petiții, după ce primarul Robert Șerban a scris că nu este de acord, sperând că  ”autoritățile responsabile vor anula decizia privind desemnarea unui activ hotelier din Eforie ca centru de carantinare”.