Renault vrea să închidă mai multe întreprinderi din Franța! Va fi afectată și Dacia Pitești?

Grupul francez Renault urmează să anunțe peste câteva zile un vast plan de restructurare. Informația-bombă prezentată de “Le Canard Enchainé” a fost confirmată de surse apropiate conducerii gigantului francez. Nimeni nu știe deocamdată ce se va întâmplă cu Uzina Dacia din Mioveni. Ziarul francez Le Figaro a adunat toate informațiile disponibile în acest moment.

“Constructorul auto francez Renault intenționează să închidă mai multe unități de producție în Franța, printre care Flins care asamblează mașina de oraș Zoe și Nissan Micra, în cadrul unui vast plan de restructurare care urmează să fie anunțat săptămâna viitoare, susține “Le Canard Enchainé”.

Informația a fost confirmată pentru AFP de o sursă apropiată de acest subiect.

“Patru uzine vor fi închise în Franța: Choisy-le-Roi, Dieppe și turnatoriile din Bretania, pentru început. Lovitura cea mare – Flins (…) va veni mai târziu”, afirmă săptămânalul, fără a cita o sursă.

Totuși, uzina din Flins “s-ar putea să nu se închidă, ci să înceteze să producă vehicule timp de câțiva ani”, potrivit “Les Echos”, care precizează că uzina s-ar putea să primească alte însărcinări,  precum cele de la Choisy-le-Roi, unde se renovează motoare, cutii de viteze sau pompe de injecție.

Întrebată de AFP, conducerea nu a dorit să facă vreun comentariu. Niciun comentariu nici de la Ministerul Economiei. Contactate de AFP, sindicatele au declarat, la rândul lor, că “nu au informații precise” despre acest plan.

Fabien Gâche, delegat sindical central CGT, a precizat că sindicatul său urmează să fie primit marțea viitoare de direcție.

Statul francez, primul acționar al Renault cu 15% din capital, prevede să garanteze un împrumut bancar de circa 5 miliarde de euro pentru constructor. Dar acest ajutor nu va implica renunțarea la suprimări de locuri de muncă.

“Sunt discuții. Nimic nu este bătut în cuie”, a declarat pentru AFP o sursă apropiată de dosar sub acoperirea anonimatului.

Grupul Renault urmează să dezvăluie pe 29 mai contururile unui vast plan de economii de 2 miliarde de euro anunțat în februarie, potrivit unor surse apropiate.

Din februarie, direcția vorbise despre posibilitatea de a închide uzine în Franța și în străinătate la prezentarea rezultatelor anuale.

“Nu avem niciun tabu și nu excludem nimic”, a declarat directoarea generală interimară, Clotilde Delbos. În dificultate chiar înaintea crizei coronavirusului, care a provocat o prăbușire a pieței auto, Renault a înregistrat anul trecut primele pierderi în zece ani. Constructorul a văzut la începutul lui aprilie nota sa financiară scăzută de Standard and Poor's la rangul de investiții speculative.

Patru uzine cu peste 3.600 de angajați

Uzina de la Flins-sur-Seine (Yvelines) fabrică citadinele Zoe (electrică) și Nissan Micra. Ea a asamblat 160.000 de vehicule în 2019 și are în prezent 2.600 de salariați. Uzina producea până anul trecut și versiunea veche a Renault Clio, în prezent complet delocalizată în Turcia.

Uzina de la Choisy-le-Roi (Val-de-Marne) are angajate 263 de persoane pentru reparația de motoare și de cutii de viteză folosite ca piese de schimb.

Celle de Dieppe (Seine-Maritime) are 386 de salariați și asamblează modelul sport Alpine A110, un coupé sport cu ambiții de lux care se vinde foarte puțin. Producția a fost redusă la începutul anului la 7 vehicule pe zi.

În sfârșit, turnătoria din Bretania, de la Caudan (Morbihan), produce piese de fontă pentru motoare, șasiuri și cutii de viteze cu 386 de salariați”.