Reguli pe care trebuie să le cunoască orice șofer. Ce se întâmplă cu mașina pe timpul iernii

Sursa foto EVZ

Reguli de sezon pentru orice șofer. Odată cu venirea sezonului rece, orice șofer știe că autovehiculul necesită o pregătire specială înainte de a porni la drum. Din cauza temperaturilor joase și a umezelii pronunțate, anumite componente necesită verificări mai dese, dar și o atenție sporită. Drept urmare, specialiștii recomandă șoferilor să fie mult mai grijulii cu mașinile lor. În caz contrar, se pot trezi cu probleme chiar atunci când nu se așteaptă.

Fiecare sezon are propriile caracteristici și impune șoferilor să fie atenți la întreținerea autovehiculelor înainte de a porni la drum. Astfel, pe timp de vară, soarele puternic afectează vopseaua care se degradează mult mai repede. De asemenea, elementele de plastic sau de cauciuc se pot deteriora mai ușor din cauza căldurii excesive. La fel, tot din cauza căldurii, motorul sau frânele se pot supraîncălzi și există pericolul să se defecteze mult mai repede.

Pe de altă parte, în timpul sezonului rece, șoferii se confruntă cu alte tipuri de probleme, chiar mai multe decât în timpul anotimpului cald. Temperaturile foarte scăzute, dar și umezeala excesivă afectează anumite componente și elemente esențiale care asigură funcționarea unui autovehicul.

Și cum nimeni nu vrea să arunce banii pe fereastră, pentru reparații sau piese noi, se recomandă o verificare mai atentă a mașinii înainte de a porni la drum.

Sunt mai multe elemente care trebuie cercetate cu atenție, astfel încât șoferii să evite problemele neprevăzute.

Frânele sunt deosebit de importante pe timp de iarnă

Un sistem de frânare eficient și în bună stare de funcționare oferă mai multă siguranță în trafic. Cu atât mai mult cu cât, carosabilul, în această perioadă este alunecos și poate pune probleme mari.

Una dintre greșelile majore pe care le fac șoferii, pe timp de iarnă, când temperatura scade, este să lase automobilul cu frâna de mână trasă. La temperaturi mai mici de 0 grade, așa cum sunt noaptea, ingheață etanș discurile pe plăcuțe și etrierul. Unii cred că o frână blocată din cauza gheții nu este mare lucru. După câțiva metri, spun ei, discurile se încing, iar gheața se topește.

Specialiștii spun că lucrurile stau un pic diferit. Sunt cazuri în care frânele își revin complet abia după parcurgerea a câtorva kilometri. Iar în acest timp frecarea dintre plăcuțe și discuri va produce o uzură avansată cât și încălzirea lor peste măsura. Iar acest lucru duce la ovalizare.

Soluția recomandată, atunci când frânele sunt blocate este să udați etrierul și cablul, atât cât se poate prin jante, cu apă fierbinte. Acest lucru ajută la topirea gheții și la deblocarea mai rapidă a sistemului de frânare.

Ștergătoarele trebuie protejate

O altă pe care o fac șoferii, în special cei cu mai puțină experiență este să urce la volan fără să se asigure că parbrizul este dezghețat, iar nivelul de vizibilitate este bun. Gheața are o putere mare, iar dacă ștergătoarele sunt lipite de parbriz, înghețate, va fi foarte dificil să se miște. Motorul electric va fi forțat și s-ar putea încinge, defectându-se în timp, iar tijele care compun sistemul de ștergătoare s-ar putea rupe din cauză că sunt forțate.

Drept urmare, este bine să nu folosiți ștergătoarele dacă nu sunteți siguri că vor aluneca pe parbriz. Într-o astfel de situație este bine să dați drumul sistemului de dezaburire, și în timp ce motorul merge să curățați parbrizul cu o racletă. De asemenea, este bine să dezlipiți ștergătoarele cu atenție și să ecurățați de gheața depusă.

Problemele de sub capotă pot face viață grea oricărui șofer

Când temperatura înconjurătoare scade, uleiul de motor devine mai vâscos și ajunge mai greu în partea de sus a motorului. Prin urmarea, în zona chiulasei și a tacheților, pompa nu poate arunca uleiul ca atunci când este mai lichid, iar ungerea nu se mai face eficient.

Este bine ca într-o astfel de situație să lăsați motorul să se încălzescă un pic, pentru ca uleiul să-și revină la consistența normală. Abia după aceea puteți să porniți la drum.

Oglinzile laterale

Dacă vom accesa mecanismul de punere în funcțiune a oglinzilor laterale atunci când sunt înghețate, veți vea probleme. Apa se adună în spațiul dintre oglindă și carcasă, iar prin înghețare se va lipi partea mobilă de carcasă. Atunci când vom dori să le schimbați poziția, le veți forța exact ca în cazul ștergătoarelor lipite de parbriz.

Drept urmare, nu trebuie să schimbați poziția oglinzilor laterale înainte să fie dezghețate complet. Porniți sistemul de încălzire și acționați butonul de schimbare a poziției abia după ce v-ați asigurat că s-au dezghețat complet. Altfel, motorul se va forța și se va strica sau se vor strica roțile dințate care acționează sistemul, din plastic.

Concluzie

În concluzie, cu puțină atenție dacă aveți grijă de mașina dumneavoastră și sunteți atenți la detaliile din jur, veți avea mult mai puține probleme tehnice pe timp de iarnă. Chiar dacă pare nu tocmai ușor, este mai bine să urmați aceste recomandări decât să scoateți o sumă consistentă pentru reparații, conform 4tuning.ro.