Regulile pentru aplicarea noii Legi RCA impun, în actuala fază de proiect, un regim de control mult mai strict asupra firmelor de asigurare.
Autoritatea de Supraveghere Financiară propune revenirea la vechile procente maxime pentru bonus (reducere de preț) și, respectiv, malus (penalizare prin creșterea tarifului).
„Sistemul de malusare ţine cont de numărul de daune produse. Pentru o singura daună se penalizează cu 4 clase, şi vă dau ca exemplu pentru un asigurat nou intrat în sistem pentru o daună într-un an este penalizat cu 40% aplicat la tariful de bază, două daune - 70% şi trei sau mai multe - până la 200%”, a declarat Mona Cucu, director Supraveghere ASF.
Dacă un șofer va fi implicat în două incidente rutiere pentru care trebuie să plătească, în perioada de un an în care este valabilă polița, el va plăti, de la următoarea asigurare, un preț dublu față de cel standard.
Tarifele de referinţă ţin seama de capacitatea motorului ţi de vârsta ţoferului, indiferent de sex.
Mona Cucu, director Supraveghere ASF: „Criterul de sex nu este un criteriu care este admis, deci nu există diferenţe între un bărbat si o femeie. Tarifele de referinţă care au fost deja calculate ţi publicate nu au avut în vedere şi regiunea geografică, asiguratorii pot însă să opteze şi pentru acest criteriu, dar cu aprobarea ASF”.
Pe de altă parte, şoferii care respectă regulile de circulaţie şi au un comportament preventiv în trafic pot ajunge să plătească un tarif la jumătate față de cel standard.
Noua normă vine să clarifice modalitățile prin care vor fi aplicate două dintre sistemele absolut noi impuse prin Legea RCA. Este vorba despre decontarea directă și repartizarea asiguraților cu risc ridicat.
Decontarea directă va funcționa ca o clauză suplimentară la contractul RCA și va presupune și plata unui supliment de primă, informează stirileprotv.ro.