Reglementarea activităților platformelor online. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Reglementarea activităților platformelor online. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Dar iată ce am găsit în curierul de Bruxelles:

 

Reglementarea activităților platformelor online este necesară pentru a favoriza un ecosistem digital capabil să apere și să promoveze democrația, a declarat comisarul Věra Jourová, vice-președinte al Comisiei Europene. Ea s-a referit, în special la reglementarea publicității politice online pentru care platformele trebuie să-și asume responsabilitatea.

 

Nu știm cum ajunge un anume conținut la noi și cum sunt folosiți algoritmii în acest sens, a spus ea într-o conferință la Bruxelles. Chiar dacă unele companii, cum este Twitter, s-au angajat să interzică publicitatea politică online, Facebook a rezistat presiunilor și nu a luat măsurile necesare. Meg Chang, responsabilă pentru campaniile de alegeri pe Facebook, a declarat că acesta respectă un angajament în favoarea libertății de exprimare și că se va alinia la acesta ori de câte ori va exista ambiguitate în acest domeniu. Dar, d-na Cheng a declarat și că Facebook se consideră, în termeni juridici, o platformă și nu un editor.

 

În acest sens, comisarul Jourova a declarat că, Comisia Europeană trebuie să urmărească atent modalitățile de reglementare prin care se face distincția între publicitatea politică plătită și alte forme de exprimare on line. Jourova a subliniat și problemele legate de dezinformarea on line și a declarat că Rusia și China utilizează în mod activ tactici de război al informațiilor pentru a slăbi democrația europeană.

 

Vor continua să facă acest lucru până când le vom demonstra că nu tolerăm această agresiune și acestă ingerință, a adăugat comisarul european. Ea a adăugat că trebuie făcut mai mult pentru a identifica sursa campaniilor de dezinformare și a arătat că nu este vorba numai de actori externi care organizează campanii răuvoitoare contra democrației europene, ci este vorba și despre unele strategii locale. În acest sens, trebuie găsite tehnicile necesare pentru a descoperi cine le produce și cu ce interes.

Suntem din ce în ce mai preocupați de dezinformarea care vine dinăuntrul statelor membre. Unele campanii sunt motivate de profit. Altele sunt orchestrate de așa-zișii idioți utili. Obiectivul meu este să le măresc costurile acestor campanii răuvoitoare, a precizat d-na Jurova. Ea a mai sugerat ca o parte din banii proveniți din taxele aplicate giganților digitali să fie folosită pentru a lupta contra dezinformării. Dar nu toate statele membre ale UE aplică această taxă.

 

După analizarea modului în care GAFA a respectat Codul de conduită, Comisia Europeană a observat că platformele nu permit suficient acces la datele lor pentru a putea fi analizate, dacă există o situație urgentă, astfel încât acestea trebuie să stabilească relații mai strânse cu controlorii de informații și cu cercetătorii care analizează modalitățile de dezinformare.

 

 

Vom reveni… Dar cum spune Scarlett în finalul filmului, mâine este, în definitiv, o altă zi!

 

Ne puteți urmări și pe Google News