Spectacolul „Hell”, în regia lui Chris Simion, care se joacă la Godot, este o poveste de viaţă atât de reală încât râul realităţii tale se varsă în fluviul realităţii personajelor. Actorii din distribuţie fac parte dintr-o generaţie a performanţei, care iese din tipare, o generaţie care gândeşte în afara cutiei. Ei sunt Antoaneta Cojocaru, Ela Ionescu, Mihai Smarandache, Ana Covalciuc şi Dan Rădulescu. Costumele au fost realizate de Maria Marinescu.
„Hell”, de Lolita Pille, în regia lui Chris Simion, te ţine încordat, te sfâşie pe dinăuntru, te recalibrează şi te scutură până când înţelegi că viaţă înseamnă zâmbetul de fiecare zi. De la atâta încordare, la finalul spectacolului simţi că te doare întreg corpul. Respiri cu dificultate sub greutatea poverii subiectului piesei. Nu mai poţi vedea doar ceea ce-ţi place. Nu mai poţi auzi doar ceea ce vrei să auzi. Un ceva, un ritm ieşit dintr-o cadenţă impusă te trage de mânecă şi strigă la tine să ţii cont de el. O sete de nepotolit te îndeamnă să scomoneşti pământul fiinţei tale în căutarea a ceva care să o potolească de-a lungul spectacolului. O sete de viaţă adevărată, departe de turmă, departe de adevărul personajelor.
„Noul HELL nu are nicio legătură cu cel realizat în 2006 în Lăptăria lui Enache. Am crescut, am avut parte de experienţe care şi-au spus cuvântul, am înţeles textul altfel. Din păcate... povestea nu s-a schimbat, e în jurul nostru la fel de prezentă cum era şi atunci”, a încheiat regizoarea.
Patru tineri, copii de bani gata, îşi trăiesc viaţa profitând din plin de droguri, băutură şi sex prin cluburi de fițe. În singura lume pe care o cunosc, aceşti tineri strigă de fapt după ajutor prin comportamentul lor fără limite, fără să le pese de nimeni şi de nimic. Hell (Antoaneta Cojocaru) și Andrea (Mihai Smarandache) se îndrăgostesc, sentiment total necunoscut lor, pe care nu reuşesc să-l mânuiască, să-l descifreze, să-l înţeleagă şi să-l integreze. Iubirea le oferă euforia pe care „prafurile“ nu le-au dat-o niciodată, însă de frică se despart și revin la vechile obiceiuri. Departe fiind unul de celălalt, nimic din ce intră în viaţa lor nu mai are culoare, nici rost.
„Hell“ te împinge la marginea prăpastiei, acolo unde personajele s-au înscris la cuvânt şi-şi aşteaptă „cuminţi” rândul. „Hell“ te bagă în seamă direct, adresându-ţi-se fără menajamente. Te tulbură, îţi cotrobăie prin toate ungherele pe unde ai uitat să ştergi praful, îţi demolează castelele construite pe nisip pentru că pune în faţa unui mare adevăr: dacă nu eşti atent, oricând destinul personajelor poate fi al tău!
Mihai Smarandache reuşeşte, printr-o metodă doar de el ştiută, să sape, cu ajutorul emoţiei pe care personajul său nu vrea să o arate, împrejurul sufletului tău de spectator până ajunge la lacrimă. Rar ţi-e dat să vezi atâta expresivitate la un tânăr actor. De altfel nu este singurul rol în care Mihai Smarandache şi-a cucerit publicul. Şi în „Ne vom revedea în anul care a trecut” de Ștefan Caraman, în regia lui Alexandru Nagy, a reuşit acelaşi gen de performanţă.
Ela Ionescu reuşeşte să dea din fragilitatea sa personajului. O fată de bani gata cu un tată abuziv, despot şi deloc interesat de persoana ei, care nu reuşeşte să trăiască însă pe picioarele ei. Fără banii tatălui nu poate face un singur pas. Ela Ionescu are deja la activ câteva roluri pe scena Teatrului Bulandra în care dă măsura talentului său, printre acestea numărându-se Colombina din „Arlechino moare?” şi Maşa din „Pescăruşul”.
Atât Dan Rădulescu, cât şi Ana Covalciuc completează în mod fericit distribuţia. Înţelegi că teatrul românesc e pe mâini bune, chiar dacă se joacă underground sau în spaţii neconvenţionale, dar pline de o căldură aparte cum este Godot Cafe. Până una alta, o oază de cultură într-un ocean de incultură, intoleranţă, impostură şi ignoranţă.
„Personajul Hell este atât de departe de lumea mea, încât de fiecare dată o simt ca pe o mare piatră de încercare. Şi cu toate că e atât de departe, mi-e foarte dragă când iubeşte şi când se sperie, când riscă şi când vrea să schimbe ceva, când fuge de ea... Mă bucur că joc în Godot, pentru că Remeş are tot respectul meu pentru ceea ce a construit acolo într-un timp atât de scurt. În continuare există spectatori care plâng după spectacol şi le mulţumesc pentru toate mesajele pe care mi le lasă pe facebook şi pentru că vin să vadă povestea aceasta deloc comodă şi care… doare, cumva”, a declarat pentru EVZ Antoaneta Cojocaru.