Mai multe instituții din domeniul sănătății se confruntă cu blocarea achizițiilor necesare desfășurării activității. Pe lângă lipsa unor angajați pregătiți corespunzător, legislația stufoasă și, în multe cazuri, neaplicabilă,  a contestațiilor depuse de către participanți, termenului mare de soluționare a acestora, ofertărilor ”neconforme” cu produse de calitate inferioară în ultima perioadă departamentele de achiziție se confruntă cu un nou fenomen.

Prin utilizarea unor adrese de e-mail, asociații fantomă , fac ”sesizări” către conducerea instituțiilor și departamentele specializate în achiziții. O astfel de organizație care se semnează ”Asociația pentru Monitorizarea Licitațiilor și Combaterea Fraudelor în achiziții Publice” a trimis mai multe e-mailuri către spitale din București solicitând blocarea unor proceduri de achiziții sau semnării unor contracte. Mai mult, pentru a intimida angajații, este folosită o adresă care utilizează în titulatură denumirea unei instituții de forță a statului: [email protected]

Incercările de a identifica această ”organizație”, care în semnătură nu este reprezentată de către o personă, așa cum este uzual, sau de a intra în discuție cu reprezentanții acesteia nu au dus la un rezultat. Căutarea ”Asociției” în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor nu a reușit să identifice o astfel de asociație care să fie înființată în condițiile legii.

Deși ar trebui ca e-mailurile respective să fie luate ca o glumă nereușită, acestea reușesc să creeze probleme în cadrul procedurilor de achiziții, angajații instituțiilor ezitând să mai dea drumul la proceduri sau să semneze contracte. Astfel spitalele riscă să rămână fără echipamente și medicamente necesare tratării pacienților.

Te-ar putea interesa și: