Război între bancheri și rețele sociale, în Statele Unite ale Americii: Se repetă istoria Silicon Valley Bank? Și aceasta a fost totul vine după pusă la îndoială pe Twitter, iar două luni mai târziu banca a falimentat.
Bancherii din America analizează și monitorizează procedurile de urgență în ceea ce privește utilizarea rețelelor sociale. Asta după ce o rulare alimentată de internet a răsturnat Silicon Valley Bank în urmă cu două luni și a stârnit tulburări în industrie. Directorii băncilor elaborează acum programe și planuri pentru a contracara amenințările online, inclusiv zvonuri legate de sănătatea băncilor, care ar putea duce la ieșiri de depozite sau ar putea afecta stocul, potrivit a șapte directori și analiști din industria bancară, scrie Reuters.
Eforturile, care nu au fost raportate anterior, subliniază măsurile urgente ale băncilor de a se adapta vremurilor în schimbare, de a împiedica deponenții să declanșeze o fugă bancară.
Băncile se simt puse la zid și expuse de rețelele de socializare
Astfel, creditorii iau măsuri, regândind rolul rețelelor sociale ca un potențial risc, mai degrabă decât ca instrument de marketing, după ce tweet-urile care puneau la îndoială sănătatea financiară a SVB i-au determinat pe clienții nervoși să retragă 1 milion de dolari pe secundă din conturile lor înainte ca banca să eșueze pe 10 martie.
„Riscul de pe rețelele sociale a fost în primul rând legat de reputație, dar acum a dus la riscuri de zbor ale depozitelor, care sunt existențiale”, a declarat Sumeet Chabria, fondatorul ThoughtLinks, o firmă de consultanță și consultanță care lucrează cu bănci. Greg Becker, fostul CEO al Silicon Valley Bank, a acuzat rețelele sociale ca fiind un factor „fără precedent” în dispariția creditorului. Deponenții au retras 42 de miliarde de dolari de la SVB în 10 ore, a scris el în mărturie în fața Comitetului bancar al Senatului luni. Căderea rapidă a SVB a uimit piețele.
Pe 8 martie, creditoarea a anunțat că vinde titluri de valoare și strânge capital. Pe măsură ce îngrijorările cu privire la sănătatea sa financiară au escaladat, clienții din industria tehnologică din Bay Area au postat pe Twitter despre îngrijorările lor și au scos fonduri prin intermediul aplicațiilor mobile sau al serviciilor bancare online.
Acest lucru a făcut ca băncile să își contacteze, de urgență, clienții care se plâng pe rețelele de socializare pentru a-și rezolva rapid problemele.
Ceea ce a avut loc la SVB s-ar putea întâmpla cu ușurință în altă parte, a spus Greg Hertrich, șeful Strategiilor de depozitare din SUA la Nomura.