Regia Autonomă de Transport București (RATB) a finalizat deja un tronson din lucrările de separare a liniilor 1 și 10 de traficul auto general - între Bd. Timișoara și Șos. Viilor - și continuă acest tip de lucrări pe cel de al doilea tronson - de la Pasajul Obor - până la B-dul Timișoara, pe Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Bd. Vasile Milea.
Costul total al lucrărilor este de 6.281.261 lei.
„Gardul a fost montat la limita de protecție dintre calea de rulare a tramvaielor și a treia bandă de circulație auto, masura aducand in mod evident mari beneficii în fluidizarea traficului din oraș. Aceasta, întrucât, pe arterele respective rămân tot trei benzi de circulație, dar, în plus, în cazul apariției ambuteiajelor, vehiculele de urgență (ambulanță, pompieri, poliție, intervenții), precum și autobuzele RATB, vor putea utiliza culoarele proprii de circulație destinate tramvaielor”, se arată într-un comunicat al PMB.
Primăria Capitalei, prin RATB, a început, sâmbătă, 7 iulie 2018, lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 și 10, prin montarea de stâlpișori și garduri de separare a liniilor de tramvai de traficul general auto.
Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al orașului este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecție, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili. Din această lungime, RATB execută lucrări pe 8,16 km, iar pe diferența de traseu, lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București S.A.
Liniile 1 și 10 asigură preluarea călătorilor din sudul orașului (la terminalul Romprim) și transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcărești.
După finalizarea lucrărilor, prin soluția propusă, de instituire a benzii proprii pentru liniile 1 și 10, se obține o viteză sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră și sens, așa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes.
Astfel, printre beneficiile oferite deja de calea proprie a liniei 21 se numără creșterea ritmicității, precum și posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute. În plus, pe tronsonul aglomerat de pe Șos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare.