RATB. Conform Capitolului 13 din noul regulament al serviciului de transport public din Bucuresti și Ilfov, amenda pentru călătoria fără validarea legitimației de călătorie la Societatea de Transport bucurești - STB S.A. (fostă RATB) va crește la 500 de lei.
Ba mai mult, vor fi amendați și cei care ocupă un scaun cu bagajele și nu plătesc o călătorie în plus, dar și cei care au abonament, dar nu validează călătoria la fiecare urcare într-un mijloc de transport în comun de suprafață, autobuz, tramvai sau troleibuz. În funcție de gravitatea faptei, amenzile pot varia între 100 și 500 de lei.
Amendă 100 de lei: – ocuparea locurilor de pe scaune cu mărfuri sau bagaje fără validarea, în plus, a unui titlu de călătorie la tariful în vigoare la data efectuării călătoriei, pentru fiecare loc ocupat cu mărfurile sau bagajele respective; Amendă 150 lei: – călătoria cu un titlu de călătorie valabil dar nevalidat, indiferent de modul de obținere; Amendă 500 de lei: – călătoria fără titlu de călătorie valabil (emitent, operator, tarif și perioadă de valabilitate) și validat la începutul călătoriei, sau fără un alt document care să permită efectuarea călătoriei;
Împiedicarea în orice mod a personalului cu competenţe, desemnat de către operatorul de transport/ transportatorul autorizat, să-şi exercite atribuţiile de serviciu la bordul vehiculelor de transport în comun, în staţii ori la capetele de linii; – agresarea fizică sau verbală a personalului cu competenţe, desemnat de către operatorul de transport/transportatorului autorizat, în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu la bordul vehiculelor de transport în comun, în staţii ori la capetele de linii; – solicitarea de deschidere a uşilor vehiculelor de transport public de persoane, între staţii sau la semafoare; – angajarea de discutii cu conducatorul vehiculului de transport în comun în timpul circulatiei; – impiedicarea organelor de control sa-si exercite atributiile, inclusiv refuzul de legitimare;
– călătoria pe scări, pe părţile laterale sau în afara caroseriei vehiculelor; – Intervenţia neautorizată la aparatele/ instalaţiile vehiculului; – acţionarea semnalului de alarmă, fără a exista un pericol iminent pentru siguranţa vehiculului sau a călătorilor; – producerea dezordinii în orice mod la urcare, la coborâre sau în interiorul vehiculului;
– călătoria pe scări, pe părţile laterale sau în afara caroseriei vehiculelor; – Intervenţia neautorizată la aparatele/ instalaţiile vehiculului; – acţionarea semnalului de alarmă, fără a exista un pericol iminent pentru siguranţa vehiculului sau a călătorilor; – producerea dezordinii în orice mod la urcare, la coborâre sau în interiorul vehiculului;