Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) explică în detaliu condițiile și motivele pentru care o mașină poate fi blocată în stația de ITP.
Într-o stație ITP, mașina poate fi selectată pentru reverificare de către inspectorii RAR, iar acest proces este complet legal și nu ar trebui să îi îngrijoreze pe șoferi. Inspectorii de la Registrul Auto Român (RAR) oferă detalii despre criteriile de selecție pentru această reverificare.
Ce anunță inspectorii RAR
„Pentru că în ultima perioadă mai mulți șoferi ale căror autovehicule au fost blocate în stațiile ITP pentru a fi reverificate de inspectorii RAR ne-au întrebat cu surprindere despre această practică, colegii de la Auto Test Magazin explică în detaliu procedura legală prin care un autovehicul poate fi blocat într-o stație ITP pentru a fi reverificat de inspectorii RAR", a transmis Registrul Auto Român (RAR).
Cât timp se reține o mașină la ITP
Șoferii trebuie să fie conștienți că atunci când se prezintă la o stație ITP, vehiculul lor ar putea fi selectat pentru o reverificare în prezența unui specialist RAR. În această situație, este important să ia în considerare toate consecințele, inclusiv posibilitatea unui timp suplimentar de așteptare.
Indiferent de circumstanțe, reverificările efectuate de inspectorii RAR vor acoperi în întregime planul de operații specific categoriei vehiculului. Prin urmare, dacă nu aveți mult timp la dispoziție, este recomandat să alegeți momentul potrivit pentru a evita întârzierile.
Din punct de vedere legal, vehiculul poate fi reținut în stație pentru maxim 45 de minute după finalizarea verificărilor din planul de operații, la solicitarea RAR.
De ce se impune o reinspecție
Aplicația informatică folosită pentru gestionarea activității în stațiile ITP este utilizată exclusiv de acestea și permite selectarea vehiculelor pentru reverificare de către inspectorii RAR printr-un algoritm aleatoriu.
Reverificările sunt un instrument impus de legislația specifică în vigoare, având scopul de a asigura supravegherea adecvată a agenților economici autorizați și de a garanta respectarea parametrilor de calitate necesari în procesul de efectuare a inspecțiilor tehnice periodice.
Această cerință a derivat din transpunerea prevederilor legislației europene relevante în acest domeniu.
„Supravegherea se realizează prin reverificarea unui procent minim de vehicule din totalul vehiculelor inspectate, procentul fiind diferit şi stabilit în conformitate cu gradul de performanţă al fiecărei stații de ITP în parte, inclusiv al inspectorilor tehnici care activează în staţia respectivă, cuantificându-se prin intermediul acestei aplicaţii informatice şi calitatea inspecţiilor tehnice periodice efectuate”, arată autotestmagazin.ro.