„Până când se construieşte autostrada, rezolvăm drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector”. Ministrul Lucian Bode s-a avântat, marți, într-o serie de afirmații care au stârnit discuții aprinse în mediul politic și nu numai.

Referindu-se la problema traficului infernal de pe Valea Prahovei, Bode a propus următoarea soluție: „La Sinaia avem un drum paralel cu Drumul Naţional, identificat de autorităţile locale, şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri. În zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi pot fi realizate înaintea autostrăzii”.

„Am citit de trei ori ca să fiu sigur că e adevărat. Mă declar absolut șocat de viziunea acestui ministru în anul 2020, când românii așteaptă de 30 de ani o sută de km mari și lați de autostradă Comarnic – Brașov. Soluția lui Bode?! Să o luăm pe drum forestier!”, a reacționat analistul Radu Tudor în emisiunea lui de la Antena 3.

Totodată, jurnalistul i-a transmis ministrului Bode că un drum forestier nu se poate asfalta și nicidecum nu poate fi transformat în drum public care să suporte un trafic de 1000 de mașini pe zi!

În ceea ce privește finanțarea autostrăzii Comarnic – Brașov, Lucian Bode consideră că primul-ministru Ludovic Orban se gândește la asumarea pe buget, „pe un buget multianual, vorbim de aproximativ un miliard de euro. România își permite să investească 200-300 de milioane de euro în fiecare an în acest obiectiv”.