Situaţia financiară a Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice se reflectă în contul de profit şi pierdere. Astfel, la nivelul anului 2015, Regia a înregistrat pierdere economică în sumă de 442.425 mii de lei.
Fiind administratorul celui mai mare sistem de termoficare din România, deţinând 43% din piaţă, RADET furnizează energie termică pentru aproximativ 565.000 de apartamente, reprezentate de peste 8.500 de blocuri şi imobile, în care trăiesc peste 1,22 milioane de locuitori, precum şi pentru aproximativ 5.400 de instituţii, obiective sociale şi agenţi economici. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, unul dintre motivele pentru care Regia a ajuns în această situaţie este Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Unul dintre acestea ar fi neaprobarea de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a tarifelor de transport şi distribuţie conform solicitărilor RADET şi a avizului primit din partea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC) în data de 09.07.2015. Bugetul regiei pentru anul 2016 este construit pe baza ultimelor tarife aprobate prin HCGMB 142/2011.
Preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al RADET, Gabriel Dumitraşcu, ar fi găsit soluţiile prin care Regia să poată ieşi din colaps.
- Transformarea RADET în societate comercială. Noul statut ar permite trecerea de la o organizare de tip “sovietic”, de la organizarea „arhaică” la o structură adaptată condiţiilor actuale ale economiei de piaţă, primul avantaj fiind accesarea creditelor necesare investiţiilor.
- Modificarea legii energiei termice. Modificarea legislativă ar permite separarea juridică a activităţilor de transport şi distribuţie de cele de producere şi furnizare a agentului termic.
- Crearea celor 21 de zone de termoficare in Bucureşti. Primul rezultat al acestui proiect va fi o evidenţă mai bună a costurilor şi a activităţii de furnizare a agentului termic.
- Anularea de către Ministerul Energiei şi de către CGMB a proiectului privind fuziunea RADET cu ELCEN. Până în prezent, fuziunea celor două entităţi nu s-a dovedit a fi posibilă şi nici profitabilă pentru bucureşteni.
- Eficientizarea sistemului de termoficare prin reducerea numărului de autorităţi publice locale şi centrale, care reglementează acest domeniu de activitate. În prezent, sunt prea multe autorităţi care reglementează sectorul termoficării (ANRE, ANRSC, AMRSP etc).
Fiind administratorul celui mai mare sistem de termoficare din România, deţinând 43% din piaţă, RADET furnizează energie termică pentru aproximativ 565.000 de apartamente, reprezentate de peste 8.500 de blocuri şi imobile, în care trăiesc peste 1,22 milioane de locuitori, precum şi pentru aproximativ 5.400 de instituţii, obiective sociale şi agenţi economici. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, cauzele sunt nenumărate
Unul dintre acestea ar fi neaprobarea de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a tarifelor de transport şi distribuţie conform solicitărilor RADET şi a avizului primit din partea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC) în data de 09.07.2015. Bugetul regiei pentru anul 2016 este construit pe baza ultimelor tarife aprobate prin HCGMB 142/2011.
Preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al RADET, Gabriel Dumitraşcu, ar fi găsit soluţiile prin care Regia să poată ieşi din colaps.
- Transformarea RADET în societate comercială. Noul statut ar permite trecerea de la o organizare de tip “sovietic”, de la organizarea „arhaică” la o structură adaptată condiţiilor actuale ale economiei de piaţă, primul avantaj fiind accesarea creditelor necesare investiţiilor.
- Modificarea legii energiei termice. Modificarea legislativă ar permite separarea juridică a activităţilor de transport şi distribuţie de cele de producere şi furnizare a agentului termic.
- Crearea celor 21 de zone de termoficare in Bucureşti. Primul rezultat al acestui proiect va fi o evidenţă mai bună a costurilor şi a activităţii de furnizare a agentului termic.
- Anularea de către Ministerul Energiei şi de către CGMB a proiectului privind fuziunea RADET cu ELCEN. Până în prezent, fuziunea celor două entităţi nu s-a dovedit a fi posibilă şi nici profitabilă pentru bucureşteni.
- Eficientizarea sistemului de termoficare prin reducerea numărului de autorităţi publice locale şi centrale, care reglementează acest domeniu de activitate. În prezent, sunt prea multe autorităţi care reglementează sectorul termoficării (ANRE, ANRSC, AMRSP etc).