Băiatul, din satul Bucuria, raionul Cahul, Republica Moldova, a decedat, după ce bunica i-a aplicat substanța necunoscută. El fusese transportat la spital, în stare gravă, dar nu a mai putut fi salvat de medici.

Potrivit Ministerului Sănătății de la Chișinău, pe 15 aprilie, băiatul s-a îmbolnăvit de scabie (râie), iar bunica sa i-a aplicat o suspensie de benzilbenzoat pe tot corpul. Benzilbenzoatul este un remediu alopat, cu acțiune parazicidă și acaricidă asupra diferitor tipuri de acarieni, inclusiv Acarus scabiei. Printre efectele adverse, se numără tulburări generale și la nivelul locului de administrare: iritație ușoară a pielii, hiperemie, senzaţii de arsură tranzitorie, prurit, uscăciunea pielii din zona prelucrată, precum și tulburări ale sistemului imunitar, cum ar fi reacţii alergice.

Numai că, nemulțumită de tratamentul inițial, femeia a decis că este nevoie și de alte substanțe. A doua zi, procedura a fost repetată, dar a fost adăugată suplimentar la benzilbenzoat o cantitate necunoscută a unui preparat cu conținut de pucioasă (sulf).

Adolescentul a mers la liceu pe 15 și 16 aprilie, iar, pe 17 aprilie, la 8.40 a fost de urgență spitalizat în stare gravă în secția terapie intensivă, spitalul raional Cahul. La ora 10.50, s-a constatat decesul.

Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale îndeamnă populația să nu recurgă la metode de autotratament și, la primele simptome de boală, să se adreseze imediat medicului, indiferent dacă este vorba de scabie, pediculoză, gripă sau alte infecții.