Publicitatea online din România merge pe Google, Meta și Tik-Tok

Comerț online. Sursa foto: Andrew Angelov | Dreamstime.com

Online-ul este din ce în ce mai mult la putere. Tot mai mulți consumatori se informează din surse online, își fac cumpărăturile online și socializează oline. În acest context, industria publicității e nevoită să se adapteze.

Online atrage din ce în ce mai multă publicitate

Nu cu mult timp în urmă peste 80% din bugetele de media mergeau spre televiziuni. Acum însă lucrurile stau cu totul și cu totul diferit, inclusiv pe piața de publicitate din România, estimată la circa 800 de milioane euro în anul 2023.

Piața publicitară de azi este puternic segmentată, sursele de informații sunt extinse și extrem de diversificate, iar mesajul publicitar trebuie adaptat și personalizat pentru a stimula acțiunea de „a cumpăra”.

Conform surselor din industria românească a publicității, astăzi mai mult de 30% din bugetele media merg spre comunicarea online, 57% din volumul investițiilor în comunicare și publicitate merg spre TV, circa 4% din bugete se alocă pentru publicitate radio, circa 6% pentru publicitatea prin panouri și banere stradale, și doar 1% pentru presa tipărită.

Reclame personalizate pentru online

În ceea ce privește publicitatea online, partea cea mai consistentă a bugetelor de comunicare și publicitate (aproximativ 80%) se alocă Google si platformelor sociale (aproximativ 45% Google, 25 % Meta, 5% Tik-Tok, etc.).

Prin urmare, brandurile comerciale sunt obligate să se adapteze ți să creze reclame personalizate, adaptate și relevante pentru fiecare tip de consumator online. În același timp, agențiile de publicitate sun nevoite să își adapteze structura și resursele pentru a face față altui ritm de creație și unei segmentări suplimentare, pentru a corela comunicarea brandurilor cu cifrele de vânzări ale acestora.

O agenție dedicată marketingului digital

În acest context, extrem de dinamic, liderul industriei de comunicare din România, The Group a anunțat lansarea unei agenții dedicate de marketingului digital: Digital Data Capital.

Noua agenție utilizează instrumente digitale inovatoare pentru a: realiza segmentări detaliate ale bazei de potențiali cumpărători; selecta cu precizie profilul consumatorului pentru fiecare mesaj de publicitate sau vânzăr.

În acest fel, clienții vor beneficia de strategii personalizate de marketing, dezvoltate pe mase largi de consumatori, strategii care pornesc de la modelări data centric și customer centric.

„The Group evoluează constant pentru a putea oferi clienților săi cele mai profesioniste și inovatoare soluții de comunicare. Lansarea Digital Data Capital este un demers prin care propunem profesionalizarea accentuată, integrată a componentelor publicității online și saltul către soluții inteligente de care brandurile au nevoie. Experiența consolidată a echipei Digital Data Capital, corelată cu resursele avansate de analiză a unor volume enorme de date și cu excelența profesională a serviciilor The Group, permit ca noi să putem realiza cu adevărat, de acum, acest lucru: personalizarea mesajelor la scară largă, foarte rapid, în cel mai rentabil mod cu putință pentru fiecare brand”, a declarat Zoltan Szigeti, Președinte The Group.

Despre Digital Data Capital

Digital Data Capital întrunește, în prezent, o echipă de specialiști cu peste 15 de ani de experiență atât pe piața din România, cât și pe piața internațională, în industrii diverse precum banking, IT&tech, home&deco, fashion, ecommerce, health etc. Prin calitatea și unicitatea serviciilor oferite și cu ajutorul resurselor The Group, agenția Digital Data Capital își propune să devină una din principalele companii de digital marketing & data science din estul Europei.

Despre The Group

The Group a fost fondat în 2005 de Zoltan Szigeti, Bogdan Nicola și Mihaela Nicola, este partener al grupului american de comunicare Omnicom Group în România, deține companiile specializate Media Investment, DDB, OMD, Tribal Worldwide, PHD Media, Porter Novelli, House of Media, Prometheus și își păstrează, de peste 18 ani, poziția de lider al industriei de media și marketing communication din România.