ProTV Chișinău, amendată de Consiliul Audiovizualului

ProTV Chișinău, amendată de Consiliul Audiovizualului Sursa foto: Arhiva EVZ

Postul de televiziune ProTV Chișinău a fost amendat de Consiliul Audiovizualului din Republica Moldova, în ședința de vineri.

Consiliul Audiovizualului din Republica Moldova a decis să sancționeze postul de televiziune ProTV Chișinău.

11 amenzi pentru ProTV Chișinău

În ședința Consiliului Audiovizualului din 2 februarie, televiziunea a primit 11 amenzi, în valoare totală de 61 de mii de lei, pentru difuzarea de publicitate peste norma legală.

De asemenea, ProTV Chișinău a fost sancționată și pentru că două programe audiovizuale au fost difuzate cu pauze publicitare la intervale mai scurte decât cele prevăzute de lege.

Ne puteți urmări și pe Google News

Abaterile au fost descoperite în urma unui control de control efectuat în seara zilei de 23 decembrie, a comunicat instituția.

Control înainte de Crăciun

Consiliul Audiovizualului a verificat programele care au fost difuzate pe postul de televiziune în orele de vârf de vizionare din seara de 23 decembrie 2023, în intervalul ora 17:00 – 24:00.

Consiliul a constatat că timpul de publicitate care depășește durata maximă permisă a variat între 23 de secunde și 5 minute și 9 secunde. Au fost detectate un total de șase depășiri cu o durată de 20 de minute și 51 de secunde.

Postului ProTV Chișinău i s-au aplicat două amenzi de câte 5 mii de lei, două de 6 mii de lei și două de 7 mii de lei, se mai arată în comunicatul de presă al Consiliului Audiovizualului.

Prea multă reclamă la ProTV Chișinău

Cota de reclame și videoclipuri de teleshopping într-o oră de difuzare nu trebuie să depășească 20%, adică 12 minute în total, conform Codului Serviciilor Media Audiovizuale.

De exemplu, lungmetrajul „Miracol pe strada 34” a fost întrerupt de patru ori cu reclame la mai puțin de 30 de minute, iar buletinul de știri „PRO TV News” a fost întrerupt o dată la intervale de aproximativ 25 de minute, se arată în comunicat.

În conformitate cu art. 66 alin. (3) din Cod, difuzarea filmelor realizate pentru televiziune, a lucrărilor cinematografice și a programelor de informare poate fi întreruptă prin publicitate și/sau cumpărături TV o singură dată cu un interval de cel puțin 30 de minute.