PROTEST în portul Constanţa

PROTEST în portul Constanţa

Angajaţii din portul Constanţa, reprezentanţi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, alături de agenţii economici din Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar”, protestează de astăzi , până în 10 aprilie, zilnic, între orele 7,30 şi 18,00 , faţă de „incompetenţa şi abuzurile conducerii companiei care administrează portul Constanţa-CN APMC”.

Sunt prezenţi aproape 200 protestatari care cer demisia conducerii Administraţiei Portului Constanţa. Protestatarii contestă, printre altele, intenţia transformării Portului Vechi, din apropierea Cazinoului, într-o zonă citadină, cu hoteluri, restaurante, cazinouri, acuzând că, de fapt, Masterplanul portului a fost întocmit de fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Valentin Preda, zis Valerică, „băiatul performant” al lui radu Mazăre.

Ce invocă protestatarii

„Operatorul Portuar, cât şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare, constată incă o dată că Master Planul portului  a fost întocmit fără consultari prealabile între compania care administrează Portul Constanța (CN APMC) și comunitatea portuară, în pofida manifestării constante din partea lor a interesului şi a disponibilităţii privind un dialog constructiv asupra acestei tematici. CN APMC refuză în mod categoric o consultare efectivă şi reală, manifestând o lipsa totală de transparenţă şi receptivitate în abordarea unei problematici de importanţă strategică şi intenţionează avizarea  Master Planului într-o forma agreata unilateral”

„Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța informează că refuză în mod categoric orice majorare a tarifelor de utilizare domeniu portuar, având în vedere că nu a primit nicio justificare rezonabilă pentru o astfel de creștere. De asemenea, operatorii portuari refuză semnarea noilor contracte nenegociate și impuse în mod abuziv de către Compania Națională “Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM)”

Ce zice Administraţia Portului Constanţa

“Scopul Master Planului este de a realiza o planificare strategică a portului pe termen mediu şi lung (până în 2040), în condiţiile asigurării unei continuităţi a dezvoltării portuare, cu exploatarea eficientă a resurselor şi infrastructurii existente, orientate spre necesităţile reale ale pieţei, în condiţii de eficienţă şi în contextul competiţiei cu alte porturi”

„În viziunea consultantului, Asocierea „Ernst&Young – Inros Lackner”, reconversia  Portului Vechi se preconizează să se realizeze pe termen lung, până în anul 2030. Menţionăm că această idee nu este nouă, aceasta fiind cuprinsă şi în anteriorul Master Plan elaborat de JICA în anul 2002, avându-se în vedere datele statistice cu privire la operarea în zonă”.

„Consultantul subliniază în acest raport că „Portul Vechi nu îndeplineşte condiţiile de funcţionare ale unui port modern, iar zona trebuie reprofilată într-o zonă urbană, comercială şi de recreere, legată de centrul istoric al oraşului. Avantajele care rezultă pentru turism şi dezvoltarea oraşului, precum şi valoarea adăugată provenită din extinderea şi dezvoltarea activităţilor neproductive şi a celor de agrement/recreere, sunt mult mai ridicate decât veniturile destul de scăzute ale CN APM SA şi mediul economic rezultate din manipularea mărfurilor”.