Proiect important pentru România. Planul care duce țara într-o nouă eră

PHILIPPINE SEA (Sept. 23, 2016) USS Ronald Reagan (CVN 76) and USS Bonhomme Richard (LHD 6) lead a formation of Carrier Strike Group Five and Expeditionary Strike Group Seven ships including, USS Momsen (DDG 92), USS Chancellorsville (CG 62), USS Stethem (DDG 63), USS Benfold (DDG 65), USS Curtis Wilbur (DDG 54), USS Germantown (LSD 42), USS Barry (DDG 52), USS Green Bay (LPD 20), USS McCampbell (DDG 85), as wells as USNS Walter S. Diehl (T-AO 193) during a photo exercise to signify the completion of Valiant Shield 2016. Valiant Shield is a biennial, U.S. only, field-training exercise with a focus on integration of joint training among U.S. forces. This is the sixth exercise in the Valiant Shield series that began in 2006. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Christian Senyk/Released)160923-N-NT265-419 Join the conversation: http://www.navy.mil/viewGallery.asp http://www.facebook.com/USNavy http://www.twitter.com/USNavy http://navylive.dodlive.mil http://pinterest.com https://plus.google.com

Autoritățile române au intrat pe ultima sută de metri pentru implementarea unui proiect de avergură pentru orașul Timișoara.

Lucrările care vor face Bega navigabilă până în Serbia sunt în toi, anunță tion.ro. În momentul de față, se caută locații pentru porturi și debarcadere și au loc lucrări la nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român.

Prin proiectul „Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega” se reabilitează nodurile hidrotehnice de la Sânmihaiu Român, Srpski Itebej, Klek, pentru a asigura circulația pe Bega prin deschiderea unui punct de trecere a frontierei naval și pietonal. Au fost deja achiziționate unele echipamente.

Proiectul finanțat cu fonduri europene are o valoare totală de 13.850.687,41 euro și se va finaliza în 2 august 2021. Bega are 114,5 kilometri navigabili – 44,5 kilometri sunt pe teritoriul României, iar 70 de kilometri pe teritoriul Serbiei.

Se fac studii și lucrări pentru ca pe Bega să poată circula și navele cu încărcături, ceea ce înseamnă o adâncime de minim 2,5 metri. Pe Bega se va realiza o hartă electronică de navigație și va fi nivelată adâncimea canalului, din Timișoara până la granița cu Serbia.

S-a încheiat și depunerea ofertelor la licitația pentru reabilitarea complexului de construcții și a pichetului de exploatare și pentru amenajarea peisagistică a insulei de la Sânmihaiu Român, lucrare unde s-a înscris o singură firmă, a cărei ofertă este acum în evaluare. Continuă lucrările și la nodul din Sânmihaiu Român. Aici au fost realizate lucrările în proporție de 30-40 la sută din proiect, iar termenul de finalizare este august 2021. Se lucrează la stăvilar, care, cel mai probabil, va fi finalizat la începutul anului viitor, urmând apoi să se lucreze și la ecluză.