Profesorii din Oradea au vrut să se inspire de la cei care predau în liceul cu cel mai mare punctaj DP din Danemarca

Profesorii din Oradea au vrut să se inspire de la cei care predau în liceul cu cel mai mare punctaj DP din Danemarca Sursa: EVZ

Este vorba despre profesorii de la International School of Oradea, școală Lumina, sistem din care face parte și liceul care dă majoritatea olimpicilor României, Liceul Internațional de Informatică București. Despre această școală, fostul ministru al Educației Sorin Câmpeanu spunea că trebuie să fie modelul după care trebuie să funcționeze învățământul din țara noastră.

Modelul danez de învățământ, considerat ca fiind unul de succes, se dorește a fi implementat de peste un deceniu în România. Principiul pe care se bazează e acela că elevul trebuie să meargă cu drag la școală.

“Ne-am dus la liceul cu cea mai bună cotă din Copenhaga pentru copiii școlii noastre, pentru a putea rămâne creativi, perseverenți, pentru a putea menține nivelul nostru de excelență, din dorința de a fi  un forte punct în viața orașului Oradea, a comunității bihorene, cu scopul de a menține constant procesul nostru de învățare”, a explicat Ahmet Dundar, directorul ISO. A identifica ideile  și energia specifică unei școli de top din Occident au fost țintele delegației  școlii orădene  din cadrul schimbului de experiență în Copenhaga la International School of Hellerup,școală a  cărui  liceu a obținut cel mai înalt punctaj DP (International Baccalaureate Diploma Programme Ba) din Danemarca. Această diploma de balacaureat international este recunoscută de toate universitățile de top din întreaga lume.

Învățământ axat pe elev

Ne puteți urmări și pe Google News

Școala-model vizitată în capitala Danemarcei are peste 600 de elevi.

“Am dorit să vedem cum se face învățământul axat pe elev și sprijinul educațional și emoțional care se acordă elevilor individual, într-o școală model. am observat care este impactul modelului de educație individuală asupra evaluării, raportării, feedback-ului, legătura cu învățarea diferențiată și colaborarea dintre personalul școlii și familie. Ne-am bucurat să vedem că ISO urmează deja aceleași strategii educaționale” a declarat Ahmet Dundar, directorul ISO.

Inspirați de H.C. Andersen

Asemeni arhicunoscutului autor danez de povești, Hans Christian Andersen, al cărui oraș l-au vizitat, profesorii de la ISO sunt preocupați de noile idei ale învățământului de elită al momentului, de găsirea și folosirea celor mai performante mijloace și metode de predare-învățare-evaluare. Cadrele didactice din Oradea au vizitat școala daneză, au asistat la mai multe lecții de la grădiniță, nivel primar, gimnazial și liceal, au purtat discuții cu conducerea departamentelor școlii, cu elevii și cu profesorii.

“Am purtat discuții și despre planul de dezvoltare managerial al școlii și cum se monitorizează acesta, cum se adună și prelucrează datele”, a spus Carmen Ungur, director învățământ preșcolar al ISO.

Alături de reprezentanți ISO, în cadrul acestui schimb de experiență au participat și cadre didactice de la Liceul Internațional de Informatică București, o altă școală Lumina-Fehmi Çakar – managerul ICHB și Abdi Senol - coordonator educațional la ICHB.