Procedura de admitere la liceu 2023. Cum să completezi corect fișa de înscriere, atât la școală, cât și online

Admiterea la liceu. Sursa foto: arhiva EVZ

Ministerul Educației a transmis către inspectoratele școlare procedura de completare a fișei de înscriere la liceu pentru anul școlar 2023. În perioada 6-7 și 10-17 iulie 2023, elevii de clasa a VIII-a vor completa opțiunile în fișele de înscriere, având în prezență părintele și dirigintele.

În conformitate cu procedura stabilită de Ministerul Educației, fișa de înscriere poate fi transmisă și electronic. Ministerul Educației a efectuat modificări în calendarul admiterii la liceu pentru anul 2023.

Astfel, 15 iunie a fost stabilită ca dată limită pentru depunerea contestațiilor la probele de aptitudini, comunicarea rezultatelor finale și prezentarea certificatului de orientare școlară pentru elevii cu Certificat de Educație Specială (CES).

Cum se face completarea fișei la școală și online

Pentru a completa opțiunile la școală, este necesară o programare prealabilă, care poate fi realizată telefonic sau prin e-mail, conform informațiilor specificate în document. Unitatea de învățământ va furniza un număr de telefon și o adresă de e-mail la care se poate efectua programarea.

Completarea opțiunilor se efectuează de către candidat în prezența părintelui sau reprezentantului legal al acestuia și a dirigintelui clasei. Împreună cu candidatul, aceștia vor semna Fișa de înscriere conform procedurii stabilite.

La cererea părintelui, școala are posibilitatea de a transmite electronic fișa de înscriere. În această situație, elevul va completa fișa în prezența părintelui.

Art. 2 – „(4) La solicitarea candidatului/părintelui/reprezentantului legal al acestuia, unitatea de învățământ poate transmite electronic Fișa de înscriere a candidatului, în vederea completării opțiunilor de către candidat, în prezenta părintelui/reprezentantului legal al acestuia.

În acest caz, Fisa de înscriere, completată de către unitatea de învăţământ cu datele menționate la alin.(1) se transmite scanată, pe adresa de e-mail comunicată de către candidat/părinte/reprezentantul legal al acestuia. Completarea optiunilor se face de către candidat în prezența părintelui/reprezentantului legal al acestuia, care vor semna Fișa de înscriere și o vor retransmite unității de învăţământ, scanată/fotocopiată.

Unitatea de învățământ va confirma, prin e-mail, primirea documentului. În procesul de completare a opțiunilor, candidatul/părintele/ reprezentantul legal poate beneficia de asistență din partea dirigintelui clasei, prin mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferință online).

În situația în care informațiile din documentul transmis electronic sunt incomplete, nu sunt lizibile sau dacă se constată inadvertente între informațiile din document și cele din aplicația informatică, unitatea de învăţământ poate solicita candidatului/părintelui/reprezentantului legal al acestuia prezentarea la sediul unității”, potrivit edupedu.ro.