Pensionarii pot opta, începând cu luna aprilie, să primească talonul de pensie în format electronic, pe e-mail sau într-un cont special deschis, pe site-ul Casei de Pensii. Măsura a intrat în vigoare, însă procedura nu este deloc simplă și presupune parcurgerea mai multor pași.
Începând cu luna aprilie, pensionarii își vor putea primi talonul de pensie în format electronic, prin e-mail sau accesând un cont special. Măsura este benefică în special pentru cei care își încasează pensiile pe card sau într-un cont bancar. Aceștia nu vor mai trebui să aștepte să le sune poștașul la ușă ca să-și primească talonul de pensie.
Deși este o măsură bună, pentru mulți pensionari, mai ales dacă nu sunt familiarizați cu instrumentele de lucru online, va fi destul de dificil să obțină talonul electronic. Completarea formularelor necesare și parcurgerea pașilor în vederea implică foarte multă birocrație și o procedură greoaie.
Pensionarii au de parcurs mai mulți pași, care presupun înscrierea pe site-ul Casei Naționale de Pensii. Mai mult, chiar dacă procedura se derulează online, ei tot vor fi nevoiți să facă cel puțin un drum ca să dea ochii cu funcționarii.
De cele mai multe ori, pensionarii se încurcă în proceduri, iar platforma se blochează frecvent.
Președintele Casei Naționale de Pensii se scuză pentru disconfortul produs, spunând că nu a avut timpul necesar să implenteze un sistem eficient. El își pune speranțele, însă, în fondurile europene cu care ar putea îmbunătăți calitatea sistemului.
Birocrația îngrunează obținerea talonului electronic
Iată pașii care trebuie urmați de un pensionar care dorește să-și primească talonul de pensie în format electronic:
Pentru început, orice pensionar trebuie să aibă o adresă de e-mail validă. Ulterior, trebuie să acceseze site-ul Casei Naționale de Pensii unde să-și deschidă un cont online. Aici va fi pus să completeze un formular online, iar site-ul îi generează o cerere.
Cererea completată și printată, va fi dusă la casa teritorială de pensii de care aparține. Iar aici funcționarii îi vor verifica documentele și îi vor activa contul online. Cu acest prilej, pensionarii vor primi și o listă cu opt instrucțiuni menite să-i ajute să acceseze contul
Odată parcurși primii doi pași, pensionarul va primi pe e-mail un link, valabil pentru 72 de ore, pe care va trebui să-l acceseze. Odată ce-l accesează, va trebui să-și stabilească o parolă și va primi o nouă cerere pe care o va completa, o va printa, o va semna, iar mai apoi o va scana și o va introduce în sistem.
Abia după parcurgerea acestor pași birocratici îi va fi generat documentul de informare, mai exact talonul electronic de pensie.
Șeful Casei de Pensii ridică din umeri
Președintele Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu, a ridicat din umeri în momentul în care i s-a adus la cunoștință procedura greoaie pe care un pensionar trebuie să o urmeze pentru a obține talonul electronic. În loc să propună ceva mai simplu, el dă o soluție și mai complicate. Spune că pensionarii n-ar mai trebui să meargă la casele de pensii și să printeze atâtea hârtii dacă obțin semnătură digitală. La fel ca și în alte situații, șeful Casei de Pensii vede o soluție salvatoare în PNRR, care i-ar permite să îmbunătățească sistemul pe care l-a conceput.
„Dacă are semnătură digitală, nu trebuie să vină până aici. Noi a trebuit să punem în aplicare această prevedere legală, dar noi avem în PNRR bani pentru digitalizare și încercăm să găsim poate o formă mult mai prietenoasă privind accesarea acestor informații pentru titulari. Deocamdată, aceasta este soluția pe care am găsit-o”, a spus Daniel Baciu, președintele Casei Naționale de Pensii, potrivit stirileprotv.ro.
De ce nu a implementat o soluție eficientă încă de la început, astfel încât să nu fie nevoie să se cheltuiască alți bani pentru o altă platformă informatică, Daniel Baciu nu are răspuns.