Tesla recheamă peste 475.000 dintre mașinile sale electrice Model 3 și Model S pentru a rezolva problemele cu camera retrovizoare și portbagaj care cresc riscul de accident, a declarat joi autoritatea de reglementare a siguranței rutiere din SUA.
Acțiunile Tesla au scăzut cu până la 3% dimineața, dar au revenit și s-au tranzacționat ultima dată ușor mai sus, în jurul valorii de 1.088,76 USD. Autoritatea federală de reglementare a discutat despre o altă problemă a camerei cu producătorul de automobile, în timp ce cercetează sistemul de asistență pentru șofer al producătorului de vehicule electrice și alte probleme, informează Reuters.
Anii modelelor afectate de rechemare variază între 2014 și 2021, iar numărul total de vehicule este de aproape jumătate de milion de vehicule livrate de Tesla numai anul trecut.
Producătorul de vehicule electrice din SUA recheamă 356.309 vehicule Model 3 2017-2020 pentru a rezolva problemele cu camera retrovizoare și 119.009 vehicule Model S din cauza problemelor din capota față, a declarat Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA).
Tesla nu a putut fi contactată pentru comentarii.
Care au fost problemele reclamate
Pentru sedanurile Model 3, „cablul de cabluri al camerei de retrovizoare poate fi deteriorat de deschiderea și închiderea capacului portbagajului, împiedicând afișarea imaginii camerei de retrovizoare”, a spus NHTSA.
Tesla a identificat 2.301 revendicări de garanție și 601 rapoarte de teren cu privire la problema vehiculelor din SUA.
Pentru vehiculele Model S, problemele de blocare a capotei din față pot determina deschiderea portbagajului „fără avertisment și obstrucționează vizibilitatea șoferului, crescând riscul unui accident”, a spus Tesla.
Tesla a spus că nu a avut cunoștință de accidente, răni sau decese legate de problemele citate în rechemarea mașinilor Model 3 și Model S, a spus NHTSA.
Luna aceasta, NHTSA a spus că discută cu Tesla (TSLA.O) despre problemele cu camera de vedere laterală din unele vehicule. L1N2SU2EA
CNBC a raportat că Tesla înlocuiește camerele repetoare defecte din aripile din față unor vehicule fabricate în SUA fără a rechema piesele.
Ce poate crește riscul de accident
NHTSA a investigat 580.000 de vehicule Tesla în legătură cu decizia producătorului auto de a permite ca jocurile să fie jucate pe ecranele mașinilor în timp ce acestea sunt în mișcare.
Ulterior, Tesla a fost de acord să nu mai permită ca jocurile video să fie jucate pe ecranele vehiculelor în timp ce mașinile sale sunt în mișcare, potrivit NHTSA.
Sub presiunea NHTSA, Tesla a fost de acord în februarie să recheme 135.000 de vehicule cu ecrane tactile care ar putea defecta și crește riscul de accident.
În august, NHTSA a deschis o sondă oficială de siguranță în sistemul de asistență pentru șofer al Tesla Inc Autopilot, după o serie de accidente care au implicat modele Tesla și vehicule de urgență.