Pe parcursul nopții de 1 spre 2 august, clienții Raiffeisen Bank s-au trezit cu cardurile blocate. Aceștia nu au putut să folosească aplicația și să facă tranzacții.
Pe parcursul nopții de 1 spre 2 august au fost efectuate mai multe lucrări de mentenanță de către angajații unității bancare Raiffeisen Bank. Timp de 2 ore, clienții nu au putut să facă tranzacții online cu cardurile de debit, tranzacții online cu cardurile de credit sau cu sistemul RaiPay.
Raiffeisen Bank a anunțat lucrările de mentenanță au avut ca scop rezolvarea problemelor din sistem și implementarea unor noi servicii. Acum, clienții pot intra în aplicația băncii și pot face tranzacțiile dorite.
Raiffeisen Bank și-a mărit profitul
De curând s-a aflat că Raiffeisen Bank România a înregistrat un profit de 874 mil. lei în primul semestru din acest an, cu 45,1% peste cel de 602 mil. lei din perioada similară a anului trecut. Veniturile băncii au crescut cu 21% față de anul anterior, din volume de business mai mari și pe fondul mediului de dobânzi ridicate.
Activele bancare au depășit 66,17 mld. lei în primul semestru al anului, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă din anul trecut.
„Comportamentul disciplinat de rambursare din partea clienților a fost de asemenea un factor important pentru performanța financiară: profilul de risc a rămas foarte bun și majoritatea clienților băncii au traversat cu bine o perioadă plină de provocări, cu ajutorul programelor guvernamentale în care Raiffeisen Bank a fost foarte activă și, de asemenea, în contextul unor dobânzi fixe pentru marea majoritate a creditelor pe care Raiffeisen Bank le-a acordat pentru persoanele fizice”, se menționează într-un comunicat de presă al Raiffeisen.
Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 16%, în principal, din costurile de personal, IT, logistică, inerente într-un mediu inflaționist.
„Raiffeisen Bank România a încheiat prima jumătate a anului cu o poziție financiară solidă și o activitate comercială intensă, axată pe finanțarea economiei reale și pe asigurarea unor dobânzi competitive pentru produsele de economisire ale clienților, într-un mediu macro-economic dominat de o inflație ridicată. Evaluarea agenției Moody’s subliniază stabilitatea noastră financiară solidă și capacitatea de a continua să sprijinim finanțarea și dezvoltarea economiei românești”, a declarat Zdenek Romanek, Președinte & CEO, Raiffeisen Bank România.