Conform unui anunț al Central European Media Enterprises, fiind grupul internațional care deține PRO TV, a făcut un anunț potrivit căruia compania ar putea fi vândută integral sau parțial.
Grupul internațional care deține PRO TV în Romania, Central European Media Enterprises (CME), ar putea fi scos la vânzare, în întregime sau parțial, potrivit unui anunț făcut luni.
CME anunță, prin intermediul unui comunicat, că boardul director împreună cu managementul și cu echipe de consilieri iau în discuție alternative strategice pentru creșterea valorii oferite acționarilor, informează Realitatea.
Una dintre aceste alternative ar putea fi chiar vânzarea în întregime a companiei. De asemenea, mai sunt posibile câteva scenarii precum: vânzarea unor părți ale companiei, precum și fuziunea cu un posibil partener strategic, o recapitalizare sau executarea în continuare a planului de afaceri al CME.
În ultimii ani, CME, care activează în Cehia, România şi alte trei pieţe din Europa Centrală, a înregistrat o creştere a profiturilor şi a reuşit să îşi reducă datoriile. La un moment dat, acestea depăşeau un miliard de dolari.
Este o premieră faptul că americanii de la CME vorbesc deschis opțiunea unei vânzări, în condițiile în care speculațiile și diverse informații referitoare la posibila vânzare, în întregime sau parțială, circulă de ani de zile. În 2016, principalul investitor în CME, TimeWarner, față de care compania are o datorie substanțială, a fost cumpărat de conglomeratul american de comunicații AT&T, care nu deține un interes pe piața media din Europa, unde este activ grupul CME.
CME este prezent în Cehia, Slovacia, Bulgaria şi România şi Slovenia. În România, din portofoliul CME fac parte: Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Gold, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, MTV România şi Pro TV Chişinău.