Ba mai mult, acesta avertizează că dacă vânzarea CME nu va fi obiect de anchetă în Comisia pentru investiții străine în Statele Unite (CFIUS), aceasta ar dăuna „eforturilor diplomatice ale Statelor Unite de a contracara interferența politică a Partidului Comunist Chinez în guvernări și societăți străine”.

În scrisoarea respectivă, senatorul republican precizează că firma cehă PPF, a lui Petr Kellner, își obține o treime din profituri prin acordarea creditelor de consum în China, o afacere „precară politic”, care depinde de acordarea unei licențe nebancare de către autoritățile chineze.

„Drept urmare, dl. Kellner și companiile lui sprijină activitățile maligne ale Chinei în străinătate”, susține Rubio, scrie europaliberă.org.

Rubio mai punctează că firma de media CME, pe care AT&T o vinde lui Kellner, își desfășoară activitatea în Cehia, ca și în Bulgaria, România, Slovacia și Slovenia, și ar avea o audiență de aproximativ „97 de milioane de oameni”.

„Statele Unite au interesul de a menține în străinătate un climat media liber și deschis”, notează Rubio.

Rubio este co-președintele Comisiei Congresional-Executive pentru China (CECC) și în Comisia Selectă din Senat pentru Servicii de Informații.

În replică, grupul de companii PPF a spus joi că Marco Rubio ar fi fost informat greșit de politicianul ceh Pavel Fischer (care a sesizat poliția cehă în legătură cu activitățile „pro-chineze” ale PPF).

PPF mai susține că cifra de 97 de milioane de oameni din audiența CME este exagertă, în realitate fiind vorba de o audiență mult mai scăzuă.

PPF mai susține că nu promovează tehnologia firmei chineze Huawei, o tehnologie pe care o deține doar pentru că a moștenit-o de la o firmă norvegiană achiziționată de PPF, și aderă la „principiile libertății, democrației liberale și pieței libere”. „Mai mult, ca oameni care am trăit o bună parte din viață în comunismul totalitar, apreciem profund libertatea de expresie (…). De aceea, reiterăm că PPF cumpără CME ca pe un complement al afacerilor sale în domeniul telecomunicațiilor, fără motive ulterioare”, se mai arată în comunicatul de presă al firmei cehești.

Te-ar putea interesa și: