"Printul este mort". Noua deviză a publicaţiei care trece exclusiv pe online
- Roxana Roseti
- 21 octombrie 2012, 00:13
Are probleme financiare şi se va confrunta cu restructurări. Va rămâne exclusiv pe online, începând cu 2013. Ultima ediţie tipărită va apărea pe 31 decembrie 2012. Va "trăi" din abonamentele digitale, care vor fi disponibile pentru variantele e-reader, tabletă şi web ale publicaţiei.
Presa internaţională titrează că viitorul şi-a spus cuvântul: "după 80 de ani de print, Newsweek rămâne doar pe online". "După o istorie de 80 de ani pe piaţa americană, reprezentanţii InterActiveCorp, corporaţia care o deţine, au anunţat mai devreme, în acest an, sfârşitul ediţiei tipărite, motivând că revista se află pe pierdere", comentează şi BBC News. Orele nebune de dinaintea închiderii ediţiei Publicaţiile online The Daily Beast şi Newsweek au fuzionat cu doi ani în urmă sub umbrela thedailybeast.com. În prezent, site-ul are 15 milioane de vizitatori unici în fiecare lună, înregistrând o creştere de 70%, în ultimul an. "În prezent, 39% dintre americani spun că îşi iau informaţiile dintr-o sursă online, potrivit unui studiu Pew Research Center. În viziunea noastră, am ajuns într-un moment în care reuşim să ajungem, într-un mod eficient, la cititori prin intermediul digitalului, în toate formele sale", a precizat Tina Brown, redactor-şef al publicaţiei, pe thedailybeast.com. "Este un moment greu pentru noi toţi care iubim ziarele tipărite şi orele nebune de dinaintea închiderii ediţiei, de vineri seara, aşadar acest moment este unul foarte dificil pentru noi. Dar cum ne apropiem de cea de-a 80-a aniversare a publicaţiei noastre, trebuie să acceptăm viitorul digitalizat al presei", a motivat Brown. "În mod regretabil, anticipăm o reducere a echipei editoriale şi a business-ului operaţional atât în SUA, cât şi la nivel internaţional", a mai spus Tina Brown. Istorie şi afaceri Fondat în 1933 şi preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul Newsweek reprezintă un nume de marcă al presei americane. Titlul este distribuit atât în Statele Unite, cât şi la nivel internaţional. Newsweek este al doilea cel mai mare săptămânal din SUA, după Time. Titlul are patru ediţii în limba engleză şi altele 12 internaţionale, în alte limbi străine. Washington Post Company a anunţat, în mai 2010, că scoate la vânzare Newsweek, pentru că nu reuşea să redreseze această publicaţie aflată pe pierdere din 2007. În august 2010, Sidney Harman, un miliardar american din California, a cumpărat pentru un dolar revista Newsweek, scoasă la vânzare de Washington Post Company. Harman, care a descris atunci Newsweek ca fiind "o comoară naţională", a fost susţinut în demersul său de reprezentanţii Washington Post, deoarece miliardarul a promis că va păstra majoritatea angajaţilor. În iulie 2012, grupul de internet american IAC, controlat de familia Harman, a anunţat preluarea controlului asupra companiei The Newsweek Daily Beast, formată în 2010, în asociere cu miliardarul Sidney Harman, care tocmai cumpărase de la grupul Washington Post săptămânalul Newsweek, ce înregistra pierderi. La momentul respectiv, Barry Diller, CEO al IAC, a anunţat că în curând s-ar putea renunţa la versiunea print a celebrei reviste Newsweek, care va trece în online pentru a limita pierderile financiare suferite în ultimele luni. Barry Diller a mai spus atunci că grupul său studiază noi opţiuni în ceea ce priveşte controlul companiei Newsweek/Daily Beast, după ce coproprietarul acesteia, familia Harman, a decis să-şi limiteze investiţiile, fără a-şi ceda acţiunile. Diller a precizat că familia Harman a ales să facă acest lucru după decesul, anul trecut, al magnatului media Sidney Harman.