Prinde contur! Golden gate-ul Europei de la Brăila. Când se va putea circula

Sursa: arhiva EVZ

Cu o investiție ce trece de 500 de milioane de euro, podul de la Brăila, care va asigura o legătură directă dinspre Moldova spre Tulcea și Constanța, prinde contur de la o zi la alta.

Supranumit „Golden Gate-ul” de la Brăila, constructorii susțin că această lucrare de mare anvergură va fi gata până la finalul acestui an.

Societatea care construiește mega podul a anunțat că peste câteva zile va începe să monteze tiranții, niște cabluri groase care vor susține tablierele podului, adică structurile metalice peste care va fi așternut asfalt, pentru a putea circula mașinila

„Vom începe aprovizionarea primelor segmente de tablier. Acestea vor veni cu barja, pe Dunăre, iar de acolo vor fi transportate cu un sistem transportor numit SPNT, de la malul Dunării către turnuri”, a declarat un reprezentant al antreprenorului.

În total, mai susțin constructorii vor fi montate 86 de astfel de tabliere metalice, care au fost deja confecționate la Șantierul Naval de la Brăila. Fiecare tablier metalic va cântări 25 de tone, va avea 31,50 metri lungime, 25 de metri lățime și 3,20 metri grosime.

Podul va avea o lungime de aproape doi kilometri și va fi al treilea din Europa.

Trebuie construite și drumurile

Companiei Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să recepționeze podul dar și un ansamblu de drumuri rutiere noi, care vor avea lungime de 23 de kilometri.

O parte din aceste drumuri sunt construite doar pe hârtie și asta pentru că procedurile de expropriere s-au derulat cu mare greutate, frontul de lucru nefiind asigurat de către CNAIR.

Pe malul dintre Brăila vor fi construite două sensuri giratorii, care vor asigura legătura spre pod cu drumul național care trece prin zonă, și care duce la Galați. În planuri, mai trebuie construită o șosea de centură a municipiului Brăila, lucrările fiind preconizate că vor începe în anul 2023.

Spre Tulcea, trebuie construit de asemenea un drum, cu o lungime de mai mulți kilometri care va asigura legătura podului cu drumul național care trece prin comuna Jijila, în apropierea orașului Măcin.

„Se lucrează la partea de drumuri, atât pe mal la Brăila, pe o porțiune de circa doi kilometri și jumătate, iar pe partea de Jijila pe o porțiune de circa 16 kilometri”, a declarat Bogdan Andrei, un oficial de la CNAIR.