Un proiect care vizează instituirea de benzi proprii, prin delimitarea amprizei fata de traficul auto general, pentru liniile de tramvai 1 şi 10 a fost votat astăzi de către consilierii generali ai Primăriei Capitalei.
Respectivul proiect se referă la aproape tot traseul celor două linii de tramvai (circa 21,6 km) si va necesita o investiţie de aproximativ 6,2 milioane lei. Suma va fi amortizată în aproximativ 15 luni, iar finantarea se va realiza din bugetul local. Prin proiectul propus de Firea autorităţile intenţionează să remedieze situaţia actuală constatată pe traseele celor două linii de tramvai vizate. Traficul infernal generat în mare parte de ocuparea amprizei liniei de tramvai de către autoturisme ar putea fi, prin decizia Consiliului General al Primăriei Capitalei, fludizat. „In cazul instituirii benzii proprii pentru cele doua linii de tramvai se obtine o viteza medie de exploatare de 15,83 km/ora pentru linia 1 si 16,09 km/ora pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2665 calatori/ ora si sens pentru linia 1 si 2710 calatori/ora si sens pentru linia 10, cu circa 20% mai mult decat in prezent”, se specfifică în Studiul de fezabilitate (care contine indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii) aprobat astazi. Separatoarele vor fi amplasate astfel:
Tronson I - de la Piaţa Sudului până la Pasaj Obor, pe arterele Calea Vacăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu;
Tronson II – de la Pasajul Obor până la B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, pe B-dul Vasile Milea până la B-dul Timişoara;
Tronson III – de la Buclă de întoarcere Romprim S.A. până la Str. Şura Mare, pe Şoseaua Olteniței;
Tronson IV - pe B-dul Timişoara de la intersecția cu B-dul Vasile Milea până la intersecția cu Str. Râzoare, pe Str. Constantin Istrati de la intersecția cu Str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Şoseaua Viilor și pe Şoseaua Viilor de la intersecția cu Str. Constantin Istrati până la intersecția cu Calea Şerban Vodă.
În urmă aplicării soluției constructive din studiu, în cazul mențineri parcului existent, va putea creşte numărul de călători cu circa 443 călători/oră/sens pentru linia 1, respectiv cca. 450 călători/ora/sens pentru linia 10. Avand în vedere că prețul unei călătorii este 1,3 lei, rezultă că venitul lunar suplimentar va fi de: 12h x (443+450) călători/oră/sens x 1,3 lei x 30 zile = 417.924 lei/lună”, se mai arată în proiect.