Vieţi pierdute, familii distruse întro clipită şi bâlbâiala autorităţilor. De ani buni, gardurile de fier de pe malurile râului Dâmboviţa lipsesc, iar autorităţile dau nedumerite din umeri. A trebuit să se întâmple o nenorocire ca edilii să afle că şoselele fără protecţie chiar ucid. După cele două tragedii înregistrate pe Splaiul Unirii în zona Târgului Vitan, Primăria Capitalei a promis că va ridica pe marginea drumului un parapet din beton. Până în prezent nu a făcut-o. Deşi au trecut circa două luni. „Domnul Răzvan Sava a dispus în regim de urgenţă montarea unor limitatoare de viteză din 800 în 800 de metri, pe ambele sensuri de mers ale râului Dâmboviţa, între podul Vitan şi limita administrativă a oraşului, spre Glina. Semnalizarea rutieră va fi completată cu noi indicatoare de avertizare, iar ambele maluri ale râului vor fi securizate prin dispunerea unor parapeți de beton. Vorbim despre o investiţie de circa 3.750.000 de lei”, a declarat, la acea vreme, Cristian Dragnea, consilierul primarului general.


FOTO: La locul accidentului, familiile celor care și-au pierdut viața au depus coroane de flori


Vitan – Glina, un singur limitator de viteză

Însă, situaţia din birou nu este la fel cu cea din teren. Pentru a ne convinge singuri, am plecat cu o maşină la Târgul Vitan, să vedem în ce stadiu se află lucrarea. Pe întreg traseul, de dus, am întâlnit un singur limitator de viteză din cauciuc, montat în asfalt. Plus câteva indicatoare cu limită de viteză de 50km/h. De acolo până la Glina, şoferii s-au simţit ca la raliu. Peste 80 km/la oră. Dacă nu chiar ,,suta”. Deşi afară ploua torenţial. Pe partea stângă, pe marginea trotuarului, două coroane de flori și câteva candele ude de ploaia care a căzut peste întreg Bucureștiul amintesc de tragedia în care doi oameni, bărbat și o femeie, și-au găsit sfârșitul în apa râului Dâmboviţa. Pe partea cealaltă, dinspre Glina spre Bucureşti, limitatoarele de viteză, acelea din cauciuc, erau montate, aşa cum a spus consilierul primarului general Sava, din 800 în 800 de metri. Ce-i drept, mai multe la număr ca pe partea cealaltă: nouă.

Gardul lipseşte pe o lungime de kilometri

Cu toate astea, pe o lungime de câţiva kilometri, şi pe un mal şi pe celălalt, gardul de protecție lipsește cu desăvârșire. Din loc în loc, câte un stâlpişor din fier forjat ne aminteşte că aici, cândva, malurile râului Dâmboviţa au fost împrejmuite, iar că hoţia nu se pedepseşte, chiar dacă oameni fără nicio vină plătesc aceste furturi cu propria lor viaţă. Deşi au trecut circa două luni de la tragedie, promisiunile au fost făcute, dar gardurile nu au fost montate.

Mamă și copil, salvați de la înec

Un tânăr în vârstă de 30 de ani din București a sărit în Dâmbovița, salvând un copil în vârstă de 8 ani și pe mama acestuia, după ce mașina (foto) în care se aflau a căzut în râu. Deși acesta a încercat să-l aducă la mal și pe tată, apa fiind foarte rece, bărbatul nu a mai putut fi salvat. Incidentul a venit la doar o zi după ce o tânără în vârstă de 26 de ani și-a pierdut viața căzând cu mașina în Dâmbovița, în zona Târgului Vitan. În urma tragediei, mai mulți protestatari și-au lipit mesaje pe mașini și și-au legat banderole negre, în semn de doliu față de oamenii care au murit.