Premieră istorică: Ford depășește Dacia în producția auto din România

Ford. Sursa foto: Wikipedia

Producția de autovehicule din România a înregistrat o creștere semnificativă în perioada iulie-august 2024, în ciuda faptului că aceasta este perioada obișnuită de pauză anuală pentru uzinele auto. Datele centralizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și analizate de Profit.ro arată o schimbare istorică în ierarhia producătorilor auto din țară: pentru prima dată, uzina Ford din Craiova a depășit fabrica Dacia din Mioveni ca volum de producție.

Ford Craiova înregistrează un salt semnificativ

Conform raportului ACAROM, Ford Otosan, care operează uzina din Craiova, a produs în lunile iulie și august 32.816 unități, o creștere de 24,1% față de aceeași perioadă din 2023. Această creștere a fost impulsionată de lansarea pe piață a noilor modele Courier, Tourneo și Transit, care au avut o cerere puternică pe piețele europene, arată Profit.ro.

Comparativ, anul trecut la Craiova se producea doar modelul Puma, ceea ce explică avansul considerabil din acest an.

Dacia, într-o ușoară scădere față de anul trecut

De cealaltă parte, producția Dacia la uzina din Mioveni a înregistrat o scădere ușoară, de 4%, în perioada iulie-august, cu un total de 31.092 de unități fabricate. Aceasta reprezintă o reducere mică, dar importantă, mai ales în contextul în care Ford Otosan a crescut semnificativ.

Automobile DACIA, Fabrica MIOVENI, DUSTER

În total, cele două uzine auto din România au produs în această perioadă 63.908 vehicule, o creștere de 8,63% față de anul precedent, când s-au fabricat 58.829 de unități.

Perspective pentru 2024: Ford în creștere, Dacia stabilă

Pe întregul an 2024, producția auto din România a ajuns la 356.475 unități după primele opt luni, în creștere cu 8,7% față de 2023. În timp ce producția Dacia a scăzut cu 1,7% față de anul trecut, Ford Otosan a înregistrat o creștere semnificativă de 25,9%, cu un total de 155.385 de vehicule produse.

Estimările pentru finalul anului indică un volum de aproximativ 320.000 de unități la Dacia, similar cu cel din 2023, în timp ce Ford ar putea atinge 240.000 - 250.000 de vehicule. Această evoluție ar putea duce producția totală din România aproape de pragul de 600.000 de unități, consolidând poziția țării în industria auto europeană.