ICR New York dedică cinema-ului românesc contemporan un nou proiect de amploare, cu mai multe evenimente, avându-l ca invitat pe conf. univ. dr. Doru Pop. Acesta va fi prezent în SUA şi Canada, unde va susţine o serie de trei conferinţe: una în cadrul unui mare simpozion de specialitate, una într-un mediu universitar de recunoaştere internaţională, iar cea de-a treia la ICR New York.
Cu sprijinul ICR New York, Doru Pop va participa la SCMS (Society for Cinema & Media Studies) Conference - eveniment de foarte mare impact şi vizibilitate, care va avea loc în perioada 25-29 martie, la Montréal, în Canada. Pe 28 martie, Doru Pop va prezenta conferinţa Between Realism, Minimalism, and Transnationalism. New Romanian Cinema as Transnational Cinema, în cadrul unui panel dedicat cinema-ului românesc, coordonat de prof. dr. Christina Stojanova de la Departamentul de Film al University of Regina, abordând schimbările care au loc în cinematografia românească recentă sub presiunea globalizării şi reconfigurării pieţei internaţionale de film, la care Doru Pop se referă prin sintagma „cotitură transnaţională”. Doru Pop va face trimiteri la câteva dintre cele mai importante producţii cinematografice româneşti din perioada 2010-2014, precum Marţi după Crăciun de Radu Muntean, Poziţia Copilului de Călin Peter Netzer sau Metabolism de Corneliu Porumboiu.
Cea de-a treia prelegere va avea loc la ICR New York, în sala Auditorium, în data de 31 martie, ora 19.00, sub titlul The Romanian contemporary cinema. From national specificity to international relevance. Tema principală a prelegerii este prezentarea modului în care cinematografia românească şi noii regizori de film sunt integraţi într-o identitate cosmopolită, care exprimă valorile unui stil de viaţă transnaţional, şi, uneori, ale unei elite transnaţionale. Prelegerea va marca, în acest sens, cele mai importante transformări petrecute în cinematografia contemporană din România, arătând cum, în timp ce la începutul anilor 2000 unii dintre regizori s-au concentrat asupra unor subiecte şi scenarii adânc înrădăcinate într-o experienţă naţională şi au creat un cinema cu adevărat european, acum aceste preocupări sunt depăşite de căutările unor mijloace de expresie care depăşesc relevanţa locală, regională şi chiar internaţională. Prezentarea va fi acompaniată de proiecția unor extrase din filmele: Moartea Domnului Lăzărescu şi Aurora, regia Cristi Puiu; Morgen şi Rocker, regia Marian Crişan.
Cu prilejul acestor conferinţe, Doru Pop va purta și un dialog cu publicul despre cartea sa Romanian New Wave Cinema. An Introduction, publicată recent de editura americană McFarland & Company. Acest volum va fi prezentat şi la standul României de la BookExpo America 2015.
Doru Pop este conferențiar universitar la Facultatea de Teatru și Televiziune a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj, unde predă cursuri de cultură vizuală și studii media. A absolvit Facultatea de Litere din Cluj-Napoca (1994). În 2002 a obtinut masteratul în jurnalism și comunicare la Universitatea Chapel Hill din Carolina de Nord, SUA, iar în 2003, doctoratul în filosofie, cu o teză despre filosofia culturii vizuale, la Universitatea „Babeș-Bolyai”. A beneficiat de mai multe burse şi granturi de formare profesională în ţară şi în străinătate.
Este editor șef al revistei academice Ekphrasis.