Povestea unei asigurări de coşmar

Povestea unei asigurări de coşmar

O timişoreancă, Maria Lidia Sauca, a dat în judecată societatea de asigurări City Insurance pentru că a refuzat să achite contravaloarea unei intervenţii chirurgicale în Turcia, pentru care era asigurată.

După ce EVZ a scris despre caz, asigurătorul a spus că va „debloca“ dosarul numai dacă Sauca va dezminţi public că ar fi avut probleme. Urmează un proces în care aceasta cere achitarea poliţei şi daune morale. Vacanţa familiei Sauca din Timişoara s-a transformat într-un coşmar după ce Maria a fost nevoită să suporte o intervenţie chirurgicală într-un spital din Turcia. Compania de asigurări a refuzat să achite poliţa. 

După ce „Evenimentul zilei“ a prezentat cazul, săptămâna trecută, cei de la compania de asigurări City Insurance au încercat să negocieze o despăgubire cu soţii Sauca, însă au pus o condiţie: aceştia să dezmintă în ziar că au avut probleme cu asigurătorul.

Vacanţa cu internare

Familia Sauca plecase în concediu în Antalya, în perioada 4-11 septembrie. În ultima zi de concediu, Mariei Sauca i s-a făcut rău. A fost dusă cu Salvarea la un spital din Antalya, unde a fost operată de urgenţă, în caz contrar viaţa îi era pusă în pericol. Diagnosticul medicilor turci: „Meckel diverticulitis“, adică inflamarea, asemenea peritonitei, a diverticulului Meckel - o anomalie intestinală congenitală, prezentă la 2% din populaţia globului.

Apoi a început coşmarul. „Contactaţi, reprezentanţii firmei de asigurare au transmis doar acceptul lor pentru ca soţia mea să fie consultată, iar ulterior operaţiei au invocat faptul că ar suferi de o boală preexistentă, caz în care ei nu plătesc asuigurarea“, relatează Ion Sauca, soţul victimei.

Maria Lidia Sauca, în vârstă de 29 de ani, a fost externată miercuri, 17 septembrie, însă numai după ce soţul acesteia, Ion Sauca, a achitat contravaloarea operaţiei. Timp de o săptămână, soţii Sauca s-au izbit de refuzul categoric din partea companiei asigurătoare City Insurance, care nu a vrut să suporte costul intervenţiei.

Mai mult, povesteşte Maria Lidia Sauca, directoarea de daune a companiei ar fi încercat şi un mic şantaj: ar fi condiţionat achitarea poliţei de publicarea, de către victimă, a unei dezminţiri în presă.

„Doamna Violeta Simedre, directoarea de daune de la City Insurance, m-a apelat imediat după aparţia articolului şi mi-a spus că nu îmi plăteşte operaţia pentru că am făcut publică situaţia. Ulterior, cu o zi înainte să mă externez, ne-a transmis că vrea să negocieze despă gubirea. Miercuri, am sunat-o ca să vedem dacă plăteşte sau nu. Nu puteam fi externată decât dacă se achita factura operaţiei, în valoare de 4.525 de euro.Doamna Simedre a cerut să vorbească cu soţul meu şi i-a spus că, dacă dăm dezminţire în ziar, atunci ei vor reanaliza dosarul meu de asigurare. Am rugat-o să ne trimită prin fax un angajament oficial în acest sens, adică dacă noi dădeam rectificarea, ei se angajează să plătească operaţia pentru care m-am asigurat înainte să plec în concediu. Răspunsul a fost că aşa ceva nu se poate“, povesteşte Maria Lidia Sauca.

Medicii turci: „român pe român nu ajută“

La toate discuţiile dintre asiguraţi şi asigurători au asistat şi medicii turci care se minunau că „român pe român nu ajută“. În schimb, românii au fost ajutaţi de turci. Directorul medical al spitalului a semnat un acord prin care i-a acordat timişorencei un discount de 18% din suma iniţială. Nici aşa, firma de asigurare nu a fost de acord să plătească (era vorba despre 3.750 de euro) şi directorul a majorat discountul la 56%.

„Compania City Insurance nu a fost de acord să plătească nici 2.000 de euro, deşi ştia din factură că beneficiam de mai mult de 50% discount. Aşa că am plătit personal, iar acum ne vom adresa în instanţă“, ne-a declarat Ion Sauca.

AVOCATUL

„Putem vorbi de un fenomen“

Cazul „City Insurance“ a fost preluat de casa de avocatură „Urban şi asociaţii“. Soţii Sauca vor să-şi recupereze banii şi pentru a cere daune morale companiei City Insurance care nu şi-a onorat angajamentul din poliţa de asigurare. Potrivit avocatului Iulian Urban, povestea timişorenilor se întâlneşte frevcvent. Cea mai eficientă luptă a clienţilor nemulţumiţi este să apeleze la autorităţi şi la presă, pentru că numai prin mediatizare numărul acestor poveşti nefericite se poate micşora.

„Am avut multe cazuri de acest gen, aproape că putem vorbi despre un fenomen în care firmele de asigurare se bazează pe faptul că românii, ca naţie, nu sunt nişte luptători: oamenii nu reclamă la OPC şi nici nu merg în instanţă să-şi apere drepturile. Iar raţionamentul firmelor de asigurare e simplu: te fură o dată, de două ori, văd că nu reacţionezi şi că la 1.000 de cazuri abia unul reclamă, înseamnă că afacerea merge şi e rentabil să nu achite asigură rile la care s-au angajat. Le recomand tuturor celor care trec prin experienţe de acest gen să se adreseze de urgenţă OPC, Comisiei pentru Supravegherea Asigurărilor, să meargă în instanţă şi neapărat să apeleze mass-media pentru a-şi populariza povestea, pentru că numai speriate de o publicitate negativă companiile de asigurare care se dedau la astfel de practici se vor opri“, ne-a declarat Iulian Urban.

DIRECTORUL DE DAUNE

„Nu comentez“

Directorul de daune de la City Insurance, Violeta Simedre, a refuzat categoric să ne dea o explicaţie în legătură cu refuzul de a plăti poliţa de asigurare. Violeta Simedre nu a vrut nici să comenteze faptul că le-ar fi propus soţilor Ion şi Maria Lidia Sauca să dea o dezminţire în presă pentru ca dosarul să fie, astfel, „deblocat“. Directorul de daune ne-a spus doar atât: „Nu comentez absolut nimic!“. Apoi ne-a ameninţat că ne va acţiona în judecată pentru articolele pe care le-am publicat în „Evenimentul zilei“ pe acest subiect. "Directoarea de daune de la City Insurance mi-a spus că nu îmi plăteşte operaţia pentru că am făcut publică situaţia. Ulterior ne-a transmis că vrea să negocieze despăgubirea. A spus că, dacă dăm dezminţire în ziar, atunci ei vor reanaliza dosarul.", Maria Lidia Sauca, asigurat la City Insurance 

Ne puteți urmări și pe Google News