Povestea INCREDIBILĂ a falimentului unei firme, din cauza unei LITERE scrisă greșit. Guvernul va plăti DESPĂGUBIRI de 9 milioane de lire
- Simona Mătieș
- 28 ianuarie 2015, 12:43
Guvernul britanic trebuie să plătească 9 milioane de lire despăgubire, după ce o greșeală, de o literă, a ruinat o companie.
Un judecător al Înaltei Curți a declarat „vinovată” agenția Companies House, pentru falimentul firmei Taylor & Sons Ltd, după ce aceasta a difuzat greșit o informație că acea companie ar fi intrat în insolvență, scrie publicația The Telegraph.
Era vorba despre o companie galeză cu o tradiție de 124 de ani, care a avut nevoie de cinci generații pentru a fi consolidată și pentru a avea succes deplin, iar o simplă greșeală - o literă în plus din numele firmei - a fost suficientă pentru ca totul să se năruie peste noapte, explică sursa citată, precizând că acum guvernul a re de plătit o despăgubire de 9 milioane de lire.
Justiția a decretat că agenția guvernamentală Companies House este responsabilă pentru că a înregistrat în mod eronat că Taylor & Sons Ltd, firma de inginerie din Cardiff a fost lichidată. De fapt, era vorba despre o altă companie, care nu avea nicio legătură cu precedenta: Taylor & Son Ltd, care era falimentară.
Până când Companies House, o agenție executivă în subordinea Departamentului pentru Afaceri, Inovație și Aptitudini a încercat să-și corecteze greșeala, trei zile mai târziu, deja era mult prea târziu pentru firma din Cardiff.
„Deja biroul respectiv vânduse informația falsă agențiilor importante de creditare”, a explicat Philip Davison-Sebry (57 de ani), fost manager și co-proprietar al Taylor & Sons Ltd. „Ne-am pierdut toată credibilitatea după ce furnizorii noștri au înțeles că sunt în lichidare. A fost un efect de bulgăre de zăpadă”, a spus el.
Davison-Sebry, tatăl a trei copii, din St. Fagans, Cardiff, a spus că în doar trei săptămâni, toți cei 3.000 de furnizori și clienți l-au contactat pentru a pune punct colboraărilor și toate facilitățile de creditare au fost retrase. „Eram în concediu în Maldive, când am primit un mesaj să contactez urgent Corus, unul dintre cei mai mari clienți ai noștri. Ei mi-au spus că sunt foarte nemulțumiți că eu sunt în concediu, într-un astfel de moment. Mi-au spus că noi suntem în lichidare, le-au spsu agențiile de creditare. Am sunat rapid la birou să aflu ce s-a întâmplat - era ca Armageddon. Toată această isterie s-a petrecut de ziua de naștere a soției mele, care împlinea 50 de ani. Nu vom uita niciodată acele momente”, a povestit antreprenorul.
În ciuda eforturilor urșiațe de a convinge clienții și furnizorii că era vorba despre o regratabilă eroare, afacerea, care fusese creată în 1875 și avea rădăcini în secolul al XVIII-lea, s-a dovedit a fi imposibil de salvat. Și-a pierdut un client esențial: Tata Steel, o firmă care le oferea un contract de 400.000 de lire pe lună și acordurile privind construcția a trei filiale ale Instituției Regale de Bărci de Salvare (o fundațșie caritabilă care salvează naufragiați pe mare), costuri estimate la 3 milioane de lire, nu s-au mai materializat.
Greșeala de o literă a fost înregistrată în registrul companiilor în 20 februaruei 2009 și în două luni firma, care avea 250 de angajați, a intrat în insolvență.