Ceea ce i-a scos în evidenţă în ultimul timp a fost însă talentul financiar. Biserica mormonă s-a făcut remarcată prin domeniile variate în care şi-a plasat investiţiile, între care se află ferme de vite, posturi de radio, asigurări, dar şi un parc tematic din Polinezia, scrie Business Week.

În America, biserica deţine peste un milion de acri (1 acru = 4.000 mp), pe care se află ferme, livezi şi domenii de vânătoare. Are de asemenea ferme în Australia, Marea Britanie, Brazilia, Canada, Argentina şi Mexic.

În martie anul acesta mormonii au construit un mall în valoare de nu mai puţin de 2 miliarde de dolari, chiar vis-a-vis de tempul neo gotic pe care l-au construit în în Salt Lake City. Mallul are un acoperiş retractabil din sticlă.

Pe lângă mall, biserica are în posesiune şi clădiri de birouri, cartiere rezidenţiale şi parcări.

Una din diviziile afacerii bisericeşti, Hawaii Reserves, deţine o companie de epurare a apei şi două cimitire.

Compania de asigurări a bisericii are active în valoare de 3,3 miliarde de dolari şi un profit de 17 milioane de dolari.

De asemenea, compania de media a bisericii include un ziar, un post tv, 11 posturi de radio, iar anul trecut a vândut 17 posturi de radio pentru 505 milioane de dolari.

Biserica are de asemenea 42 de acri în Centrul Cultural Polinezian din Oahu, Hawaii. Potrivit declaraţiilor fiscale din 2010, centrul are active nete în valoare de 70 milioane de dolari şi a încasat 23 de milioane de dolari doar din vânzarea biletelor.

Biserica are şi un fond de investiţii, specializat în cash management, instrumente cu venit fix şi pieţe emergente.