Poșta Română a fost ținta unor campanii online înșelătoare. Ce metodă au folosit atacatorii pentru a sustrage bani de la români

Poșta Română a fost ținta unor campanii online înșelătoare. Ce metodă au folosit atacatorii pentru a sustrage bani de la româniSursa foto: Arhiva EVZ

Poşta Română a fost ţinta unor campanii online înşelătoare în ultimele zile, clienţii fiind îndemnaţi de atacatori să acceseze un link pentru a finaliza o plată şi pentru a li se confirma expedierea unui colet, avertizează compania printr-un comunicat.

Mai exact, Compania Naţională Poşta Română a fost ţinta unor campanii online înşelătoare în ultimele zile, clienţii fiind îndemnaţi prin SMS sau prin e-mail să acceseze un link pentru a finaliza o plată şi pentru a li se confirma expedierea unui colet.

Potrivit Poştei Române, în ultimele zile, numeroși clienți au fost victime ale  unei noi escrocherii online. Se pare că nu este pentru prima dată când astfel de situaţii apar în mediul online. Ca și în cazurile precedente, clienții sunt îndrumați să nu acceseze sub nicio formă respectivele link-uri.

Compania Naţională Poşta Română avertizează clienţii

Poşta Română a fost, din nou, ținta unei false campanii, în mediul online. Reprezentanții companiei au tras un semnal de alarmă, în acest sens, către clienți:

„Atenție! După cum s-a întâmplat și în alte dăți, în ultimele zile Compania Națională Poșta Română a fost ținta unor campanii online înșelătoare. Clienții au fost îndemnați prin SMS sau prin e-mail să acceseze un link pentru a finaliza o plată și pentru a li se confirma expedierea unui colet.

Accesarea linkului respectiv permite atacatorilor să colecteze datele bancare, cu scopul de a sustrage bani din conturile acestora. Clienți ai noștri ne-au informat că au primit e-mailuri de tip phishing, care conțin fișiere zip”, se arată în comunicatul Poştei Românie.

Poşta Română nu cere niciodată clienților date cu caracter personal

De asemenea, Poşta Română mai spune în comunicat că nu solicită clienților să furnizeze date cu caracter personal, informații bancare confidențiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN.

„Compania Națională Poșta Română comunică doar prin intermediul adreselor oficiale de e-mail: suportclienti@posta-romana.ro, noreplay@posta-romana.ro, nu transmite fișiere de tip .zip și nu solicită clienților să furnizeze date cu caracter personal, informații bancare confidențiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN și nici efectuarea de plăți online ale unor taxe vamale!

Suntem permanent preocupați de securitatea și siguranța dispozitivelor clienților noștri. Dacă primiți mesaje cu astfel de solicitări, vă îndemnăm să nu le deschideți și să nu accesați niciunul din linkurile prezente în mesaj, a anunţat Poșta Română pe pagina de Facebook.

Ne puteți urmări și pe Google News