Portul Constanța, cel mai bun din Marea Neagră pentru protecția marinarilor

Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) și sindicatele marinarilor din porturile riverane Mării Negre au stabilit că portul Constanța este cel mai bun în sprijinirea marinarilor care își caută dreptatea pentru salariile restante și condițiile grele de muncă a bordul navelor.

Se știe că portul Constanța este locul în care marinarii străini și români, dacă apelează la Sindicatul Liber al Navigatorilor își pot rezola problemele financiare sau în privința condițiilor de muncă. “Toți inspectorii ITF din zona Mării Negrei și reprezentanții ITF de la Londra și reprezentanții sindicatelor am dezbătut aceste aspecte la ultima întâlnire de la Batumi, în Georgia. S-a stabilit că portul Constanța  are cele mai bune condiții pentru protecța marinarilor și încercăm să implementăm aceste condiții fiecare la el acasă. Deja, Ucraina ne-a cerut regulile pe care le-am implementat noi, să meargă să le supună guvernului ucrainean”, a explicat reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu, de Ziua Mondială Maritimă.  

Numai în ultimul an, ITF și Sindicatul Liber al Navigatorilor au ajutat 120 de navigatori care au reușit astfe să-și obțină drepturile salariale de la  armatori, restante pe luni de zile. Marinarii au, cu ajutorul ITF România și SLN, dreptul la Justiție, obținându-și astfel drepturile în toată lumea. "Dacă autoritățile române ar impune, la autorizarea societăților de crewing, aplicarea MLC-ului (Convenţia privind munca în domeniul maritim) adoptată în 2006, mulți marinarii nu ar mai suferi", crede vicepreședintele SLN Aurel Stoica. România are, în acest moment, 35.000 marinari, din care 16.000 sunt de profesie navigatori. Personal auxiliar pe nave de croazieră sunt aproape 12.000. “În total, sunt activi  24.000 care merg pe mare si isi c#stiga existenta din navigație”, potrivit lui Adrian Mihălcioiu.