În 1900 a prezentat mașina al cărui principiu avea să fie utilizat de NASA pentru autovehiculul selenar.
La 13 ani instala sonerii electrice şi asigura alimentarea cu energie electrică a casei părinteşti, la 16 ani.
Constructorul de automobile Ferdinand Porsche s-a născut la 3 septembrie 1875, în Maffersdorf, Boemia. După încheierea uceniciei în cadrul companiei tatălui său, şi-a început cariera, în 1893, la Concernul de Uzine Electrice Bela Egger & Co din Viena.
Cu puţin înainte de începutul noului secol, el intra în serviciul furnizorului oficial al curţii regale, Jacob Lohner.
Dezvoltând motorul integrat în roată, a uimit lumea auto, iar la Salonul de la Paris din 1900, a prezentat un autovehicul cu tracţiune pe toate cele patru roţi: era prima maşină cu tracţiune integrală din lume, un principiu care, 70 de ani mai târziu, a fost utilizat la autovehiculul selenar al NASA.
Trenul care mergea și pe șosea
Ferdinand Porsche trece, în 1906, la Austro Daimler în Wiener Neustadt. În cei 17 ani în care a lucrat pentru compania industrială austriacă, la care ocupa şi funcţia de director general, a dezvoltat limuzine puternice şi, pentru prima dată, cu formă aerodinamică (astfel, fiind el însuşi la volan, a câştigat inclusiv renumita cursă Prinz-Heinrich), a construit camioane, dar şi un tren militar care putea să se deplaseze atât pe şosea, cât şi pe şine.
A construit motoare de avioane (pentru care i-a fost acordat titlul Honoris Causa din partea Universităţii Tehnice din Viena) şi, după Primul Război Mondial, a construit primul automobil sport cu două locuri, numit Sascha, care a câştigat Targa Florio încă de la prima sa cursă, conform www.porscheromania.ro.
În anul 1923, Ferdinand Porsche devine director tehnic la Daimler, în Stuttgart, unde este responsabil de dezvoltarea renumitelor modele S, SS şi SSK. După încheierea contractului, se întoarce în Austria, unde ocupă mai întâi funcţia de director general la Steyr. În 1931, Porsche începe să lucreze pe cont propriu, la biroul său de proiectare din Stuttgart.
A construit Volkswagen pentru al treilea Reich
În 1933, Ferdinand Porsche construieşte, pentru nou înfiinţata Auto-Union (Audi, Horch, Wanderer si DKW), renumitul automobil de curse Auto Union cu motor central cu 16 cilindri, care prezenta principii constructive utilizate şi în prezent la automobilele de Formula 1.
În 22 iunie 1934, Ferdinand Porsche primeşte de la Reichsverband der deutschen Autoindustrie (RDA - Asociaţia Industriei Auto Germane) sarcina de a dezvolta Volkswagen, care va marca decisiv evoluţia ulterioară a companiei Porsche.
În anul 1937, Ferdinand Porsche a fost numit de către guvernul Reich-ului German ca director tehnic şi pentru proiectare al Societăţii pentru Pregătirea Maşinii Poporului (Gesellschaft zur Vorbereitung des Volkswagens).
În 26 mai 1938, este pusă piatra de temelie a uzinei Volkswagen, iar Volkswagen devine KdF-Wagen.
Odată cu izbucnirea celui de-Al Doilea Război Mondial, totul a fost reorganizat pentru a servi războiului: în locul Volkswagen-ului, de pe banda de producţie ieşeau autovehicule militare, precum Schwimmwagen (amfibie) şi Kübelwagen (blindat). Pe planşetele de proiectare ale Porsche Konstruktionen GmbH din Stuttgart erau proiectate autovehicule blindate, în loc de automobile de curse.
Citește toată POVESTEA pe Evenimentul Istoric