Poliția Rutieră se modernizează. Celebrele Loganuri, schimbate cu autospeciale BMW

Poliția Rutieră se modernizează. Celebrele Loganuri, schimbate cu autospeciale BMW Sursa foto: Autolatest

Sindicatul Europol a anunțat că Poliția Rutieră va schimba celebrele Loganuri cu autospeciale BMW 320ix, care ating 100 km/h în doar opt secunde.

La nivelul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) a fost desfășurată o licitație în vederea contractării în cadrul unui proiect finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (P.O.I.M.) axa 2.5,  a unui număr de maximum 600 de autospeciale de poliție destinate specialității „rutieră”.

Astfel, pe 12 septembrie, IGPR a semnat primul contract cu Automobile Bavaria la o lună după semnarea acordului-cadru. Sindicatul Europol a anunțat că garanțiile solicitate sunt de 6 ani pentru rezistența la coroziune a caroseriei și 3 ani pentru echipamentele din dotarea autospecialei și inscripționării.

Reprezentantul BMW România va trebui să livreze în 270 de zile, potrivit caietului de sarcini, primele 100 de autospeciale.  Cu toate acestea, reprezentanții Sindicatului Europol au precizat că „s-au plictisit” de conferințele în care liderii IGPR și MAI prezintă achizițiile ca mari realizări, când acestea ar trebui să fie dotări normale.

Ne puteți urmări și pe Google News

Polițiștii vor efectua misiuni cu noile BMW-uri anul viitor

„Chiar dacă salutăm reducerea de aproximativ 15.000 euro făcută de BMW la fiecare autospeciala, nu putem să nu ne întrebăm dacă factorii de decizie, în birourile lor, unde se uită la televizor și se laudă cu ,,achizițiile” făcute, se pot gândi și mai departe de atât. Noi ne-am plictisit sincer să vizionăm conferințe de presă în care reprezentanții IGPR și ai MAI prezintă achizițiile de tehnică sau de mașini ca fiind mari realizări, deși acestea ar trebui să fie dotări normale, de bun simț”, au spus cei de la Sindicatul Europol.

Mai mult, sindicaliștii au mai afirmat că o achiziție nu se face doar din birou, ci doar după ce se vorbește în prealabil cu beneficiarul acestuia, care poate evidenția din practică standardele și dotările necesare unei mașini de poliție.

„Degeaba încearcă specialiștii din IGPR să ia ochii opiniei publice cu autoturisme de marcă, dacă la primul drum cu un conducător auto aflat în stare de ebrietate, acesta din urmă începe să dea cu picioarele și capul în polițiștii din ,,autospecială”, îi va scuipa sau își va face nevoile fiziologice în ea, întrucât, în final, concluzia va fi una singură –  „autospecialele” nu își vor demonstra utilitatea pentru munca de poliție din segmentul stradal. Viitorul ne aparține!”, a conchis echipa Sindicatului Europol.