Poliţa RCA. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) propune schimbarea legislației RCA. Mai exact, se scumpesc polițele dacă conduci mașina soției/soțului fără declarație.
Poliţa RCA. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a trimis Parlamentului un set de propuneri pentru schimbarea legislației RCA. La formarea prețului poliței RCA va fi luată în calcul analiza de risc a tuturor celor care conduc, inclusiv categoriile lor de bonus malus.
Prețuri mai mari la poliţa RCA dacă conduci mașina soției / soțului
ASF propune ca în momentul în care este asigurat un vehicul, proprietarul să fie obligat să declare toți utilizatorii. La formarea prețului poliței RCA va fi luată în calcul analiza de risc a tuturor celor care conduc. Este o măsură care pe de o parte poate duce la reducerea primei. Pe de alta va aduce penalizări și un preț mai mare pentru RCA. Dar numai în cazul în care se constată că mașina este condusă de un șofer nedeclarat.
„Contractul RCA prevede condițiile generale și specifice de asigurare și conține cel puțin informaţii privind:
- seria și numărul contractului RCA,
- data încheierii contractului,
- părțile contractului RCA,
- conducătorii auto declarați sau precizarea că acesta este încheiat fără declararea altor conducători auto în afara proprietarului și/sau utilizatorului” , arată o modificare a articolului 6 din Legea 132 cu privire la poliţa RCA.
Obligativitatea ca asigurătorii să vândă poliţa RCA în rate
În prezent, asigurătorii pot să vândă polița RCA și în rate, însă nu sunt obligați să o facă. Motiv pentru care au renunțat la acest sistem, după ce au constatat mai multe fraude.
Pentru a evita fraudele, ASF propune introducerea unor mecanisme de protecție: o formă similară cu sistemul direct debit al băncilor. Acesta presupune că asigurătorul poate debita automat contul clientului, dacă acesta nu și-a achitat o rată.
Un nou mod de calcul pentru sistemul bonus – malus
Autoritatea propune și introducerea unor instrumente complet noi care să dea posibilitatea șoferului de a obține o primă cât mai bună. Prima dintre acestea este modificarea sistemului bonus-malus, astfel încât acesta să ofere reduceri mai mari șoferilor cu o conduită bună, dar și penalizări mai mari celorlalți.
„Sistem prin care, pe baza încadrării în una dintre clasele de bonus sau în una dintre clasele de malus, se acordă reduceri sau se impun majorări ale primei de asigurare, în funcţie de istoricul de daune plătite înregistrate sau în baza altor criterii stabilite prin reglementări A.S.F”
ASF mai arată că „Se modifică pentru a permite ca A.S.F. să stabilească și alte criterii aplicabile în cadrul sistemului bonus-malus.”