Conform legii, toate modificările aduse unei mașini trebuie omologate de Registrul Auto Român. Puțini șoferi cunosc legea vizavi de montarea bagajului pe plafonul.
Majoritatea șoferilor care pleacă în călătorie să își monteze un bagaj pe plafonul auto. Mai ales în această perioadă, numărul mașinilor care un astfel de atașament, este ridicat. Nu toți șoferii din România cunosc legislația vizavi de această procedură.
Montarea bagajului pe plafonul auto. Reguli pentru șoferi
Legea prevede ca orice modificare adusă autoturismului să omologată de Registrul Auto Român. Regula este aplicată pentru mașinile înmatriculate, dar și pentru cele care nu o mai circulat pe teritorul României. Toate mașinile au nevoie de omologare în cazul în care trec prin modificări structurale.
Montarea unui portbagaj pe plafonul auto nu este considerată o modificare structurală adusă vehiculului.
Montarea este prevăzută de majoritatea producătorilor
Șoferii care aleg să își monteze un portbagaj pe plafonul auto al mașinii nu trebuie să se adreseze Registrului Auto Român. Atașarea acestui accesoriu este prevăzută prin construcție de majoritatea producătorilor auto.
Mai mult, modelele noi de mașini sunt lansate pe piață cu sistemele care să permită ancorarea barelor de care se prinde portbagajul suplimentar. Bagajele destinate autoturismelor au diferite forme, dimensiuni, însă diferă și sistemul de prindere.
Bagajul pe plafonul auto. Șoferii trebuie să își ia măsuri de precauție
Montarea acestor bagaje pe plafonul auto trebuie să fie făcută conform indicațiilor producătorului. În acest mod șoferi își pot lua toate măsurile de siguranță legate de procedură. În caz contrar, prin desprinderea unui astfel de accesoriu, riscurile pot fi majore.
Printre modificările structurale care necesită omologare din partea se numără montarea foliilor pe geamurile laterale. Conform legislației, procedura trebuie realizată doar în cadrul atelierelor cu autorizare RAR.
În caz contrar, șoferii din România riscă să primească amenzi usturătoare. Totodată, schimbarea volanului de pe partea dreaptă pe stânga va avea nevoie de omologare RAR.
Mașinile ajung la RAR în cazul primei înmatriculări în România, atunci când sunt aduse din străinătate. Odată cu inspecția, șoferii obțin pentru acestea, cartea de identitate (CIV), dovada efectuării ITP și Certificatul de Autenticitate.