Revoluție pe piața bateriilor auto. Tehnologia pe care o așteptau toți șoferii

Sursa foto: captura video

Piața mașinilor electrice este în pragul unei noi revoluții, după un test reușit cu un nou tip de baterie. Primele teste au reprezentat un succes, ceea ce dă siguranță producătorilor și speranțe șoferilor.

 

O nouă baterie electrică, testată de Polestar, o companie desprinsă din grupul Volvo, se încarcă mai rapid decât cele folosite în prezent. Acest lucru permite șoferilor să câștige timp cu alimentarea vehiculelor electrice. Polestar este unul dintre investitorii StoreDot, un start-up care dezvoltă baterii auto, alături de Daimler, BP, VinFAst, Volvo Cars, Samsung, TDK și Ola Electric.

Piața mașinilor electrice, în pragul revoluției

Polestar a dezvoltat, împreună cu un start-up israelian, StoreDot, o nouă baterie cu încărcare foarte rapidă. Inovația dă speranțe celor care doresc să investească în piața mașinilor electrice. Noul acumulator, de tip litiu-ion, poate înmagazina energie pentru 322 km în doar 10 minute. Este vorba despre 80% din capacitatea bateriei unui vehicul electric.

Acumulatorul a fost utilizat pentru un automobil Polestar 5, cel mai recent model dezvoltat de compania suedeză. Bateria utilizată are 77 kWh și asigură o autonomie de circa 400 km.

Tehnologia dezvoltată, XFC (extra fast charging), permite încărcarea rapidă fără supraîncălzire și fără o pierdere a stabilității celulelor. XFC este descrisă de israelienii de la StoreDot drept „o piatră de hotar în tehnologia de încărcare a bateriilor”. Noul tip de acumulator dă speranțe producătorilor de pe piața mașinilor electrice. Noua baterie este într-un stadiu avansat de dezvoltare și poate fi utilizată pe vehiculele existente.

Testele cu automobilul Polestar s-a făcut pentru o putere de 310 kW, cu un vârf de 370 kW, la încărcare. În timpul procesului de încărcare, toți paramentrii bateriei, temperatură, tensiune și capacitate, au fost monitorizați pentru a urmări și preveni supraîncălzirea.

Sursa foto: Store Dot

Producătorii sunt mulțumiți de teste

Doron Myersdorf, CEO StoreDot, unul dintre fondatorii companiei spune că noile baterii oferă libertate șoferilor. Acestea sunt de natură să revoluționeze piața mașinilor electrice. Potivit spuselor sale, noua tehnologie va permite șoferilor să aibă o autonomie mai mare decât în prezent. Ei vor putea conduce pe distanțe mai lungi, dat fiind că alimentarea cu energie nu va mai fi o problemă.

„Suntem foarte încântați să împărtășim această realizare impresionantă astăzi și suntem mândri că suntem în această călătorie cu Polestar, un brand de mașini lider care își propune mașini de înaltă performanță cu un viitor durabil. Suntem bucuroși să vedem partenerul nostru este printre primele mașini EV. producătorii să recunoască faptul că XFC este acum un standard necesar pentru a transforma în realitate adoptarea vastă a vehiculelor electrice. Cu tehnologia noastră extremă de încărcare rapidă, puteți adăuga 200 de mile în mai puțin de 10 minute. odată pentru totdeauna, șoferii pot călători acum cu adevărat pe distanțe lungi, cu aceeași libertate și confort ca și vehiculele tradiționale pe benzină”, a declarat Doron Myersdorf.

Doron Myersdorf Sursa foto: Linkedin

Și șeful Polestar, Thomas Ingelath, este optimist în legătură cu viitorul mașinilor electrice, după această nouă inovație. El crede că piața mașinilor electrice va fi remodelată după implementarea noii tehnologii.

„Prin eliminarea timpilor de încărcare care erau anterior un obstacol, celulele de baterie XFC de la StoreDot combinate cu dezvoltarea produselor noastre de ultimă oră și ingineria bateriilor au deblocat noi frontiere pentru mobilitatea electrică. Această tehnologie va remodela așteptările consumatorilor și va accelera adoptarea în masă a vehiculelor electrice, făcând deținerea unui vehicul electric o experiență perfectă pentru piața de masă”, este de părere Thomas Ingelath.

Thomas Ingelath Sursa foto. Volvo cars

Piața mașinilor electrice în așteptarea noilor baterii

Reprezentanții companiei StoreDot au anunțat că au în dezvoltare o baterie de serie în acest an. Aceasta va permite ca în doar 5 minute să fie încărcată energie pentru 100 de mile (161 de kilometri). În 2026, estimează cercetătorii, acest timp ar trebui să scadă la patru minute, iar în 2028 la trei minute.

Secretul încărcării extrem de rapide constă în utilizarea „materialelor sintetice organice și non-organice” pentru baterie. De asemenea, noua tehnologie se bazează pe utilizarea inteligenței artificiale în procesul de încărcare.

Experții europeni caută soluții de reglementare a deșeurilor produse de bateriile electrice auto. La nivelul UE vor fi reglementate măsuri precum directiva privind energia regenerabilă și va fi elaborat un nou regulament privind bateriile pentru piața mașinilor electrice. Se dorește ca viitoarea producție de vehivule să fie neutră din punct de vedere al CO2, dar să includă și norme privind reciclarea bateriilor.

De asemenea, UE investește în îmbunătățirea performanțelor bateriilor, și nu doar pentru mașini. Producătorii lucrează la mașini electrice cu autonomie mai mare, de peste 600 de kilometri. Eficiența se îmbunătățește, astfel încât mașinile să nu fie încărcate la fel de des.