Dintre țările europene, Turcia a înregistrat cea mai mare creștere a investițiilor în reclame digitale.
Potrivit raportului AdEx Benchmark, investițiile în reclame digitale au crescut anul trecut cu 6,3% în Europa, ajungând la nivelul de 70 de miliarde de dolari.
Cu o creștere de 34,8%, Turcia a înregistrat cea mai mare creștere la nivel european în privința investițiilor în reclame digitale.
Studiul a împărțit în trei categorii piața reclamelor digitale, "Display", "Motoare de căutare" și "Pagini cu anunțuri". Creșterea înregistrată în sectorul reclamelor digitale a fost susținută de utilizarea unor dispozitive tot mai dezvoltate și de schimbarea obiceiurilor de consum.
Studiul AdEx Benchmark reprezintă de 15 ani un etalon pentru investițiile în piața europeană de reclame.
Investițiile în reclame digitale au crescut anul trecut cu 6,3% în Europa, ajungând la nivelul de 70 de miliarde de dolari. Turcia a înregistrat un avans de 34,8 procente, fiind cea mai ridicată creștere în rândul țărilor europene. Creșteri importante au fost înregistrate și în Anglia, Germania, Franța, Rusia, Italia, Spania, Suedia, Olanda, Elveția.
În schimb, țări precum Belgia, Spania sau Belarus au înregistrat scăderi a investițiilor din domeniul reclamelor digitale.
Creștere de 9,1% în reclame vizuale în Europa
Odată cu dezvoltarea comerțului electronic, și investițiile în reclame au crescut pe platformele de socializare și în cadrul canalelor video. Investițiile în reclamele pe social media au crescut cu 15,9% iar pe canalele video, cu 16,3%.
Investițiile în reclame la nivelul motoarelor de căutare au crescut cu 7,9%.
În domeniul anunțurilor și al parteneriatelor de vânzări (affiliate sales), doar opt țări din Europa au înregistrat creșteri (Turcia, Serbia, Ucraina, Bulgaria, Franța, Cehia, Croația, România). Turcia a avut o creștere de 23,3%, fiind pe primul loc.