Vânzările de automobile noi au crescut cu 21,3% în Bulgaria în primul semestru al acestui an, potrivit Asociaţiei Importatorilor de Automobile, citaţi de Novinite.
Un total de 10.954 de noi autovehicule au fost vândute în Bulgaria în perioada ianuarie-iunie, dintre care 10.287 noi automobile (un plus de 19,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2010) şi 667 autobuze şi camioane (o creştere de 69% faţa de primele şase luni ale anului trecut).
Potrivit sursei citate, saltul semnificativ înregistrat de divizia de camioane şi autobuze a fost impulsionată de includerea mărcii Scania, pentru prima dată de la începerea măsurătorilor. Luna trecută au fost comercializate 2.160 de noi autovehicule, dintre care 1.994 automobile şi 166 de autobuze şi camioane.
Cifrele arată semnificativ mai bine decât cele din mai, când au fost vândute 1.883 de autovehicule, dintre care 1.798 de automobile şi 85 de autobuze şi camioane.
Marca cea mai vândută este Volkswagen, cu 1.221 de autovehicule comercializate în primele şase luni din acest an, urmată de Ford cu 950 şi Toyota cu 821.
În România, piaţa auto a scăzut cu 16,1% în primele cinci luni ale acestui an, față de aceeași perioadă din 2010, potrivit datelor APIA.