Cea mai mare companie din România investeşte 4 milioane de euro într-o strategie de schimbare a imaginii.
Compania Petrom îşi va schimba strategia de imagine şi se va transforma dintr-o companie care se adresează partenerilor de afaceri în una „aproape de inima oamenilor“, potrivit unor surse din companie.
Petrom ţinteşte o cotă de piaţă cât mai mare pe retail (vânzare prin intermediul benzinăriilor - n.r.), iar atragerea şi fidelizarea clienţilor va fi obiectivul acestei campanii. Pentru strategia de imagine, care se va lansa cel mai târziu în luna mai, lucrează agenţia de publicitate Leo Burnett.
„Dincolo de rezultatele voastre financiare şi de ce face compania, voi trebuie să fiţi aproape şi de clienţii voştri“, a spus Bogdan Naumovici, directorul de creaţie al Leo Burnett, citat de un reprezentant al Petrom. Naumovici ne-a declarat că vor fi aproximativ patru spoturi TV care vor reda „poveştile unor oameni de bunsimţ“. Referindu-se la actuala imagine a Petrom, care sugerează performanţa printr-un avion care desenează pe cer o curbă ascendentă, Naumovici a spus că „viitoarea campanie nu va mai fi cu metafore şi avioane, ci se va adresa direct oamenilor“. De la „esenţa mişcării“, la campioni În acest an, Petrom a alocat 4 milioane de euro pentru reclamă, potrivit surselor din companie, iar numele „Petrom“ se va asocia mai puţin cu campanii de sponsorizare şi mai des cu calitatea de partener oficial în diferite evenimente. Astfel, Petrom doreşte să devină partener unic al Comitetului Olimpic şi Sportiv Român (poziţie deţinută în prezent de Romtelecom - n.r.) şi al Fundaţiei „Casa Campionilor“, condusă de Octavian Belu şi Mariana Bitang.
Imaginea Petrom a evoluat de la conceptul axat pe produsele companiei din campania „esenţa mişcării“, la cel centrat pe reuşitele ei. „Oamenii deja ştiu că suntem cea mai mare companie din România sau că facem investiţii. Dincolo de astea, vrem ca ei să ne perceapă că ne interesăm de problemele lor“, au spus reprezentanţii Petrom. Promovarea companiei petroliere, care va începe peste două luni, va consta în spoturi TV în care vor fi simulate dialoguri pe stradă cu oameni obişnuiţi vorbind despre Petrom.
Ceea ce nu poate modifica Petrom este sigla şi culorile companiei (galben şi albastru), deoarece prin contractul de privatizare acestea nu pot fi schimbate cel puţin cinci ani. Reprezentanţii companiei ne-au spus că anul viitor va fi luată în considerare şi „cosmetizarea“ siglei Petrom. Deocamdată, compania a aplicat o modificare a imaginii prin intermediul celor 100 de staţii premium PetromV dintr-un total de aproximativ 500. RESPONSABILITATE Petrom, imagine de companie ecologistă Compania petrolieră preluată în 2004 de grupul OMV doreşte să transmită imaginea unei corporaţii interesate nu doar de profit, ci şi de oameni şi mediu înconjurător. Petrom derulează patru proiecte de responsabilitate socială: Parcurile Viitorului (reabilitarea a cinci parcuri din cinci oraşe ale ţării), Campania de Pregătire pentru Dezastre (împreună cu Crucea Roşie), Olimpicii Petrom (1.300 de tineri performanţi primesc burse pentru concursuri internaţionale) şi Resurse pentru Viitor (program de educare privind utilizarea responsabilă a resurselor, în care a apărut şi spotul TV „Andrei“).
Compania Petrom a început anul trecut şi cel mai mare proiect de ecologizare a unei zone contaminate din România. Pe locul viitorului sediu al companiei de la Străuleşti, Petrom derulează un proiect de ecologizare care va costa 10 milioane euro, fiind unul dintre cele mai mari realizate în Europa şi în care vor fi decopertaţ i 100.000 metri cubi de pământ şi purificată apa freatică în volum de peste 3 milioane metri cubi.