Pericolul de pe pista principală a Aeroportului Otopeni

Pericolul de pe pista principală a Aeroportului Otopeni

Lucrările de investiţii de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă pot fi oricând cauza unor accidente grave, este de părere Coaliţia Naţională pentru Modernizarea României (CNMR).

 Aceasta solicită Ministerului Transporturilor să verifice lucrările efectuate şi atenţionează asupra unui pericol iminent pentru pasageri din cauza „cârpelilor” efectuate la pistele de aterizare şi infrastructura de supraveghere a traficului aerian, se arată într-un comunicat al CNMR.

„Aşa cum am mai făcut-o şi în trecut, somăm Ministerul Transporturilor să verifice investiţiile efectuate la aeroportul Otopeni şi nu numai în infrastructura terestră, existând pericol iminent pentru pasageri din cauza «cârpelilor» efectuate neprofesionist de aterizare şi infrastructura de supraveghere a traficului aerian”, se arată în comunicatul citat.

Pe de altă parte, autorităţile aeroportului Henri Coandă declară, în legătură cu reparaţiile la Pista 1 efectuate în luna noiembrie 2016, că sunt conforme şi auditate de toate instituţiile acreditate în domeniul aviaţiei.

„Lucrările de reparații la pista nr. 1 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă au totalizat o suprafață de 40.820 mp. Reparaţiile au avut un grad de complexitate ridicat, prioritatea noastră absolută a fost operarea în siguranță a traficului aerian. Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei nr. 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiții de vizibilitate redusă (ceață, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă. Lucrarea a fost efectuată de un consorţiu de firme condus de Tehnic Asist, firmă acreditată de Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi este supusă inspecţiilor periodice”, conform comunicatului transmis de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. Preţul total al lucrărilor efectuate în noiembrie 2016 a fost de 600.000 euro.

Ne puteți urmări și pe Google News