Pericolul ascuns pentru copii pe internet. Investigația Wall Street Journal a scos la lumină lucruri șocante

Sursa: Arhiva EVZ

Algoritmul TikTok promovează conținutul sexual, drogurile și alcoolul în rândul copiilor, chiar dacă aceștia au numai 13 ani.

Aceasta este concluzia la care au ajuns jurnaliștii de la Wall Street Journal, după ce au verificat ce le oferă platforma copiilor și adolescenților.

Au testat TikTok cu 31 de conturi automatizate

Jurnaliștii au folosit 31 de conturi „automatizate”, înregistrate ca fiind ale unor copii și adolescenți cu vârste între 13 și 15 ani Unul dintre conturi, care avea selectată vârsta de „de 13 ani” a căutat „onlyfans” pe Tiktok și a urmărit mai multe videoclipuri, inclusiv două care conțineau pornografie. Drept urmare, atunci când a accesat versiunea TikTok a fluxului Twitter, a început să primească la recomandări o serie întreagă de videoclipuri orientate sexual.

Conținutul afișat în pagina fiecărui utilizator de TikTok. este setat pe baza căutărilor anterioare, precum și a conținutului cel mai des vizualizat sau căruia utilizatorul îi alocă cel mai mult timp.

Cu cât utilizatorul se arată mai interesat de conținutul sexual, cu atât mai mult primește recomandări de această factură, chiar dacă vârsta este setată în profilul respectiv. Unul dintre conturi, care pretindea că aparține unui tânăr de 13 ani, a primit 569 de videoclipuri despre consumul de droguri, inclusiv referiri la dependența de cocaină și metanfetamină, precum și videoclipuri promoționale pentru vânzările online de droguri.

Pe celelalte conturi ale Wall Street Journal au fost afișate peste 100 de videoclipuri care promovează site-uri pornografice și magazine dedicate adulților.

Au existat, de asemenea, videoclipuri care încurajează tulburările alimentare sau promovează consumul de alcool.

TikTok anunță că lucrează la un nou instrument de filtrare pentru copii și adolescenți

Ca răspuns la această anchetă, reprezentanții TikTok au afirmat că în prezent nu fac nicio diferență între videoclipurile pe care le afișează în conturile pentru adulți și cele pentru copii, dar lucrează la un nou instrument de filtrare pentru conturile persoanelor mai tinere.

TikTok este o aplicație chinezească de socializare în care utilizatorii pot transmite în direct, pot crea videoclipuri scurte și videoclipuri muzicale și GIF-uri cu o serie de funcții. A fost cea mai descărcată aplicație din SUA în 2018 și a patra aplicație din lume în 2018, înaintea Instagram și Snapchat.

În China, TikTok a fost lansat în 2016 sub numele de Douyin. Apoi, în 2017, a devenit disponibil în întreaga lume. Compania valorează acum peste 75 de miliarde de dolari.

În 2020, Donald Trump a cerut vânzarea filialei din SUA a TikTok către o companie americană, din cauza temerilor că aplicația deținută de chinezi prezintă un risc pentru securitate națională, scrie Daily Mail.