Anul trecut, 59 de oameni şi-au pierdut viaţa şi alţi 82 au fost grav răniţi în urma unor accidente produse în judeţul Prahova, pe DN 1.
An de an, porţiunea Drumului Naţional 1 care traversează judeţul Prahova este o adevărată capcană mortală pentru şoferi şi pietoni. Potrivit unui bilanţ al poliţiştilor rutieri, anul trecut s-au produs aici 88 de accidente, soldate cu 59 de morţi şi 82 de răniţi. Aparatele radar au depistat 320.626 de depăşiri ale vitezei legale.
„Din păcate, modernizarea unui drum îi determină pe mulţi şoferi să apese cu putere pedala de acceleraţie, riscul producerii unor accidente grave fiind foarte mare. DN 1 face parte din categoria drumurilor unde viteza excesivă face tot mai multe victime“, susţine comisarul Costin Tătuc, şeful Poliţiei Rutiere Prahova. Tronsonul groazei
Aglomerat şi periculos, aşa poate fi descris DN 1 între Comarnic şi Sinaia. Pe o porţiune de câţiva kilometri, tronsonul Posada, se află cinci puncte negre. Traficul rutier este un infern, mai ales în timpul weekendului. Peste 30.000 de maşini trec zilnic prin zonă, cele mai multe fiind TIR-uri şi mijloace de transport persoane. VALEA LUI BOGDAN. Drumul este dominat de curbe succesive extrem de periculoase. Cele mai multe accidente care se produc aici au loc din cauza neadaptării vitezei la condiţiile de trafic şi meteo. Şoferii sunt avertizaţi prin indicatoare succesive pe tot tronsonul, însă foarte mulţi dintre ei nu iau în considerare pericolul. ORĂŢII. În limba română arhaică, „orăţii“ înseamnă „vale periculoasă“ sau „loc de trecere periculos prin prăpastie“. Un nume şi un renume. Cele mai multe accidente care se produc aici îşi au originea în neatenţia şoferilor care merg cu viteză pe serpentinele periculoase, mulţi dintre ei ajungând cu autoturismele în prăpăstii. MUZEUL CINEGETIC. Cele mai multe accidente care se produc aici au drept cauză faptul că şoferii care vin dinspre Sinaia nu respectă limitarea de viteză de 50 km/oră, intră în curba din dreptul Muzeului Cinegetic cu viteze prea mari şi nu folosesc frâna de motor. CURBA MORŢII. Cea mai periculoasă porţiune din zona Posada se află chiar la intrarea în Comarnic. Curba Morţii este marcată corespunzător, de la distanţă. Pe marginea şoselei se află un zid de protecţie imens, construit în urmă cu câţiva ani, după ce mai multe TIR-uri au zburat într-o şcoală aflată chiar în dreptul curbei. Majoritatea accidentelor produse în această zonă îşi au originea pe fondul oboselii şoferilor sau al defectării sistemului de frânare la vehiculele de marfă încărcate excesiv. COMARNIC. Odată scăpaţi de pericolele care i-au pândit pe Posada, dar şi de camerele de supraveghere de la intrarea în Comarnic, şoferii imprudenţi apasă pedala de acceleraţie şi fac depăşiri periculoase. Viteza excesivă, neatenţia şi neadaptarea la condiţiile de trafic şi de drum sunt principalele cauze ale accidentelor produse aici. PLOIEŞTI
Combinaţia fatală: şoferi vitezomani, pietoni imprudenţi În ciuda vitezelor nebuneşti cu care circulă maşinile pe DN 1, în apropierea Ploieştiului, cele mai multe accidente sunt provocate de pietoni: 24 dintre cele 88 de accidente produse anul trecut au fost cauzate de traversările neregulamentare. BĂRCĂNEŞTI. Cei mai expuşi par locuitorii comunelor Bărcăneşti (7 accidente provocate de pietoni, în anul 2007), Puchenii Mari şi Gorgota. Deşi au la dispoziţie mai multe pasarele pentru a traversa în condiţii de siguranţă, mulţi preferă să facă slalom printre maşinile aflate în trafic. CENTURA DE VEST. Lungă de 13 km, Centura de Vest a Ploieştiului, aflată acum în reparaţii capitale, face anual numeroase victime, în special din cauza gropilor din carosabil, a neadaptării vitezei la condiţiile de trafic, depăşirilor neregulamentare şi neatenţiei la volan. Numai anul trecut au avut loc pe centură cinci accidente, soldate cu patru morţi şi opt răniţi. PAULEŞTI. Un alt loc periculos de lângă Ploieşti este intrarea dinspre Braşov, în zona magazinului Metro. Sensul giratoriu de aici a făcut numeroase victime deoarece, din cauza vitezei excesive, şoferii nu pot evita, în timp util, coloana formată din maşinile care aşteaptă să intre prin Ploieşti, acordând prioritate de stânga în sensul giratoriu. BĂICOI. Intersecţia drumului de la Băicoi cu DN 1 este locul unde, în 2007, au fost 20 de victime. Accidentele se produc din cauza lipsei unor marcaje clare şi pe fondul vitezei excesive cu care se circulă. Un alt punct negru din apropiere se află la mai puţin de trei kilometri distanţă, în zona popasului „Paralela 45“. Cele mai multe accidente care se produc aici sunt provocate de neacordarea priorităţii, traversări neregulamentare şi pătrundere pe contrasens. CÅMPINA. Ieşirea din Câmpina în DN 1, mai ales pe sensul de mers către Ploieşti, se dovedeşte o capcană pentru mulţi şoferi. Anul trecut, în această intersecţie şi-au pierdut viaţa cinci oameni şi alţi patru au fost grav răniţi. Principalele cauze: neacordarea priorităţii, întoarcerile neregulamentare, traversarea neatentă, neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi viteza excesivă cu care circulă mai ales şoferii care coboară panta dinspre Băneşti. „În mod normal, în pantă, şoferii ar trebui să reducă viteza, dar nu o fac. De multe ori, cei care vor să iasă din Câmpina sunt loviţi în plin de autoturismele conduse cu peste 100 de km la oră“, spune inspectorul poliţiei rutiere Vasile Baciu. (Marius Nica)